• Anonym (Lön)

Vad har ni för lön?

Funderar på att skola om mig. Arbetar som tandsköterska. Heltids lön 26.780kr efter 3 år.
    Roligt jobb, men så många arbetsuppgifter och dåligt betalt. Vi får inte mer lön fastän vi blir delegerade till att göra allt mer. Funderar på att läsa till tandhygienist men lönen där kan vara dålig trotts 3 års utbildning och vill jag verkligen göra det i 30år framöver ?

Vad jobbar ni som? Vad har ni i lön? Trivs ni? 

• Svar på tråden Vad har ni för lön?
  • Anonym (Anonym)

Sjuksköterska med förskrivningsrätt (Distriktsköterska) i kommunal hemsjukvård 47.000 kr/mån

• Anonym (Jorå)

Byggnadsingenjör. Arbetat 2 år snart. Kommunalt. 52000

• Anonym (K)

Nyexad förskollärare 43 000kr/mån
    Kommunal förskola

• Anonym (Ssk)

Sjuksköterska kommunal hemsjukvård med 4 års erfarrnhet, 38.500 kr/mån.

• Anonym (Tdl)

Du gör rätt som skolar  om dej, men välj inte tandhygienist. Även om du får några tusen mer så kommer det inte vara värt det. Jag arbetar själv som tandläkare och tycker ni sköterskor har alldeles för dålig lön med tanke på er kompetens. Detsamma gäller hygienister. 

Kan du tänka dej något helt annat kanske? Jag har en väninna som valde bli lokförare. Hon fick sin utbildning betald (1 år) och tjänar någonstans mellan 40-50 tusen i månaden. Nackdelen är en del obekväma tider. 

• Snälla Killen

Min fru skolar också om sig (tidigare lärare) och nu är inne i sista spurten för att bli redovisningsekonom/controller 40 000+/mån, samt att hon har möjlighet att gå till toa när hon känner för det. 🙂

• Anonym (Nöjd)

Yoni-massör. Inte så bra betalt, men bra förmåner.

• Anonym (Lön)
    Snälla Killen skrev 2025-02-16 21:33:40 följande:

Min fru skolar också om sig (tidigare lärare) och nu är inne i sista spurten för att bli redovisningsekonom/controller 40 000+/mån, samt att hon har möjlighet att gå till toa när hon känner för det. 🙂

Har vart inne på det till och från, eller ja, lönekonsult. Har några vänner som jobbar som det. Tycker hon att det är roligt? Har hon nå jobb på G efter studier?
  • Anonym (Jag)

Optiker, 45000 i mån
     Älskar mitt jobb, jobbar med människor och får hjälpa dem, vi går under hälsa och sjukvård men mina patienter är friska. De kan vara gnälliga men överlag är mitt jobb toppen, men kan vara stressigt - på samma sätt som jag misstänker att ditt jobb kan vara.
    Kan avsluta med att jag älskar mitt jobb och tycker om att gå dit var dag. Nackdelen är att du behöver studera tre år till och arbetstiderna är ofta butikstider.

Svar på tråden Vad har ni för lön?