• molly50

Har störningsjouren rätt att komma in?

Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 10:31:25 följande:
    Har störningsjouren rätt att komma in?

Har de verkligen rätt att kliva IN i lägenheten? Räcker det inte att stå i trappen?

Det tror jag inte de får göra.
    Inte ens hyresvärden får gå in såvida det inte föreligger en akut fara för fastigheten.
    Men jag undrar också varför de var där,om det var du som har blivit anmäld för att ha stört eller om det är du som har anmält?
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:08:38 följande:

För att grannen hade dånande fest som ekade i hela trappen. De sa att de MÅSTE lyssna från min lägenhet ändå. Jag ville inte ha in dem, men de fick det att låta som jag inte hade något val. Bara fånigt att påstå att det är misstänkt att inte vilja ha in främmande mitt i natten. Jag var dessutom jättesjuk och tvingades vänta över en timme på att de ens skulle komma hit, sen släppa in dem hos mig. Förstår inte alls varför, det hörde ju i allra högsta grad ändå.

Det var nog bara så att de ville höra hur det lät inifrån din lägenhet då.
    Jag anmälde också en granne som spelade högljudd musik mitt i natten till störningsjouren en gång.
    Men då kom de aldrig in till mig. De kom inte ens och ringde på,vad jag kan minnas.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-02-17 16:12:52 följande:
    Har du det hos dig
    Vad har jag hos mig,menar du? Jag bor i villa.
  • molly50
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:19:15 följande:
    Det hördes REJÄLT i trapphuset, förstår inte varför de behövde höra det inne också. Klart det låter ännu mer genom golvet/taket.
    Ja,jag vet inte. Men de kanske ville höra hur det lät inifrån lägenheten också.
    Men det kan ju bara de svara på.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-02-17 16:28:45 följande:
    Störningsjour
    Jag hade det där jag bodde. Men numer bor jag i villa,som sagt.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-02-17 16:58:56 följande:
    Det finns ju med brf:er också 
    Ja,men jag bor i villa. Inte en brf.
  • molly50
    Anonym (?) skrev 2025-02-17 17:18:10 följande:
    Ingen störning hos granne kunde noteras
    Fast det låter ju märkligt om det dånade i hela trapphuset.
    När jag anmälde en granne till störningsjouren då han spelade hög musik mitt i natten så kom de aldrig och ens ringde på hos mig.
    Och då anmälde jag ändå 2 ggr.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-02-17 17:28:34 följande:
    Finns brf:er med villor som sagt, det ena utesluter inte det andra 
    Ja,men inte här,som sagt.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2025-02-17 18:11:19 följande:
    Nej men det visste jag ju inte bara av det första du sa att du säger du bor i villa. Du verkade tro att jag skulle förstå det bara av att du säger villa. Men de kan också ha störningsjour.
    Ja,men det är inget jag har hört talas om.
Svar på tråden Har störningsjouren rätt att komma in?