• Anonym (xxx)

Har störningsjouren rätt att komma in?

Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 12:51:07 följande:
    De sa att de måste få gå in, trots att jag inte ville.
    Varför vill du inte det? Verkar misstänkt att inte släppa in dom.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:08:38 följande:

För att grannen hade dånande fest som ekade i hela trappen. De sa att de MÅSTE lyssna från min lägenhet ändå. Jag ville inte ha in dem, men de fick det att låta som jag inte hade något val. Bara fånigt att påstå att det är misstänkt att inte vilja ha in främmande mitt i natten. Jag var dessutom jättesjuk och tvingades vänta över en timme på att de ens skulle komma hit, sen släppa in dem hos mig. Förstår inte alls varför, det hörde ju i allra högsta grad ändå.

De ville göra sitt arbete, är det något att starta en tråd om? Du låter lättkränkt. 

Vad spelar det för roll att du fick vänta en timme? 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:14:01 följande:
    Som jag sa, jag var jättesjuk. Hade influensa och hög feber och tvingades hålla mig vaken och vänta på dem, för något de kunde höra från trappen. Jag är inte kränkt, men det känns inte rätt att de ska tvinga sig in hos folk.
    Men du, du klagade på att det hördes i hela huset när de hade fest, men nu tror du ändå att du hade kunnat sova. Får inte ihop det. Varför ringde du då, du kunde ju bara gått och lagt dig.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:24:38 följande:
    Jag vet inte om jag kunnat somna, men ser inte rimligheten i att tvingas sitta uppe. Hade kunnat duscha eller vad som, men hade ju ingen aning om när de skulle dyka upp.
    Och du kunde väl göra vad som, t ex läsa, titta på tv eller surfa på mobilen. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:30:39 följande:
    Inte med den huvudvärken nej.
    OK, men sova kunde du tydligen. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Ge dig) skrev 2025-02-17 16:29:03 följande:
    Men sluta! Om det lät i hela huset gjorde TS helt rätt i att ringa, oavsett om hon kunde sova eller inte.
    Klart hon gjorde rätt. Men hon klagade ju på att hon var tvungen att sitta uppe och vänta på dom. Det hade hon ju varit tvungen att göra ändå, eftersom hon inte kunde sova pga oväsendet. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Arg) skrev 2025-02-17 16:49:03 följande:
    Det är ändå skillnad på att vänta på något man inte har en aning om när det kommer... jag kunde som sagt ha tagit en dusch, eller vem vet, faktiskt slocknat? Oavsett tycker jag det är konstiga regler när det faktiskt hördes i hela huset och klockan var runt två.
    Men du förstår väl att de kommer så fort de kan, du är nog inte den enda det åkte hem till. 
Svar på tråden Har störningsjouren rätt att komma in?