Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Skaffa barn ensam i en särborelation?

Jag har vart i samma sits och valde att få barn på egen hand. Vår relation håller ännu, men det kräver mycket för att få det att funka. Våra liv är väldigt olika nu. Det är också ärligt talat svårt ibland att inte bli irriterad över att han aldrig i princip vill hjälpa till med mitt barn. Jag lever småbarnskaoset just nu. Samtidigt försöker jag tänka att dessa intensiva år går fort och håller vår relation genom detta så kommer vi nog hitta tillbaka till varandra igen. 

• Anonym (Yes)

Glömde skriva: det är det bästa beslutet jag tagit i mitt liv! Min dotter är värd ALLT! Avstå inte barn för någon mans skull. Självklart ska du skaffa barn om möjligheten finns. Lycka till!

• Anonym (Yes)

Jag är högutbildad med ett stort och starkt nätverk. Har fått två barn på egen hand. Det går bra för mina barn.

• Anonym (Yes)
    hmm77 skrev 2025-02-18 08:33:32 följande:
    jag tycker det ska förbjudas. Så du bestämma över dina barn att de inte ska få ha en biologisk pappa. 
    Ja, så kan du ju tycka. Jag tycker att det ska förbjudas att puckade heterosexuella par får barn, men tyvärr säger lagen något annat  
  • Anonym (Yes)
    Tom Araya skrev 2025-02-18 08:38:49 följande:
    Men statistiskt har dina barn sämre förutsättningar än om du levde ihop med deras pappa..
    Nja, det är skillnad på att bli ensam ofrivilligt och vara låginkomsttagare tex. Ärligt så ser jag många trasiga kärnfamiljer omkring mig där barnen mår psykiskt dåligt, hänger på BUP osv. Mina barn presenterar bra i skolan, har fritidsintressen och inga diagnoser. Men visst, de kanske hade mått ännu bättre av att bo i kärnfamilj.
Svar på tråden Skaffa barn ensam i en särborelation?