Ezmeraldah skrev 2025-02-17 22:18:01 följande:
Förlåt en nyfiken fråga men hur tycker du att hon ska göra? Undrar med tanke på att hon är 39 år... Ska hon göra slut och skaffa barn singel? Eller ska hon göra slut och försöka träffa nån annan som vill ha barn? Det kan bli lite stressigt... Eller ska hon avstå från barn för att pojkvännen inte vill? Obs! Jag ifrågasätter inte. Jag är bara nyfiken på hur du menar.
TS ska absolut
inte skaffa barn med en kille som inte vill.
TS ska absolut inte skaffa barn på annan väg medan hon är i en relation där han varken vet något eller givits möjlighet att säga vad han vill om detta.
Så om TS absolut vill ha barn och killen inte vill så måste hon lämna honom.
Sedan återstår alternativen att skaffa barn på egen hand eller träffa en ny kille som vill ha barn....
Bäst förutsättningar får föräldrar som är två och bäst förutsättningar får barnet med två föräldrar, helst en av varje kön, så det är att föredra.
Jo, det blir stressigt i hennes ålder... Även om det finns kvinnor som utan större problem föder barn i ålder över 40, så är det inget jag rekommenderar. Jag läste någonstans att det efter 37 års ålder så ökar risken markant för komplikationer under graviditet och förlossning.
Men det är TS som äger problemet. Det är inte rättvist av henne att låta andra ta konsekvenser av att hon inte träffat sin "soulmate" att skaffa barn med tidigare i livet.
Att då låta bli att skaffa barn är för många av oss det enda alternativet, så det bör även TS överväga.
När jag var kring 38-39 och träffade en ett år yngre tjej jag blev kär i, så funderade jag på detta... jag kom fram till att adoption skulle kunna vara ett tänkbart alternativ om det hade blivit "vi" och vi gärna hade velat ha barn.