• Anonym (Nej nej)

"Vi ska flytta dit en dag"

Någon med erfarenhet av partner som inte verkar acceptera att du inte vill flytta ihop?

Från början hette det att vi skulle det, men jag ändrade mig och bestämde att jag vill förbli särbo. Har relativt stora barn varannan vecka. Det var svårt för min partner att acceptera att jag ändrade mig och tog det väldigt hårt, men sa sig förstå till slut... men senaste veckorna har han sagt saker som rubriken. Jag pratade om området jag bodde i innan jag flyttade hit och sa hur mycket jag saknar det. Då sa han att VI ska flytta dit en dag. Nej, JAG kanske gör det, men inte VI. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att han trots allt inte släppt tanken på att flytta ihop.

När jag påpekat det påståe han att han bara skämtade... hur tolkar ni det?

• Svar på tråden "Vi ska flytta dit en dag"
  • Anonym (Volvo)

Eftersom du faktiskt har ändrat åsikt en gång av olika skäl  så hoppas han väl att du kommer ändra dig igen vartefter livet ger dig andra förutsättningar.  Krasst sett kan du ju inte vara säker på att du tycker likadant om 3 år eller när barnen blir stora nog att kunna komma med egna ståndpunkter och viljor om sina liv. 

• Anonym (Fel attityd)

Han kan väl flytta dit du flyttar eller vill flytta om han vill, det betyder ju inte att ni blir sambos. Men förstår inte att han orkar med din attityd.

• Anonym (Nej nej)
    Anonym (Fel attityd) skrev 2025-02-17 17:40:48 följande:

Han kan väl flytta dit du flyttar eller vill flytta om han vill, det betyder ju inte att ni blir sambos. Men förstår inte att han orkar med din attityd.

Nej det kan han inte, skulle ta många år i kön eller en lön+sparkonto han inte har.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Nej nej) skrev 2025-02-17 16:45:37 följande:
    "Vi ska flytta dit en dag"

Någon med erfarenhet av partner som inte verkar acceptera att du inte vill flytta ihop?

Från början hette det att vi skulle det, men jag ändrade mig och bestämde att jag vill förbli särbo. Har relativt stora barn varannan vecka. Det var svårt för min partner att acceptera att jag ändrade mig och tog det väldigt hårt, men sa sig förstå till slut... men senaste veckorna har han sagt saker som rubriken. Jag pratade om området jag bodde i innan jag flyttade hit och sa hur mycket jag saknar det. Då sa han att VI ska flytta dit en dag. Nej, JAG kanske gör det, men inte VI. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att han trots allt inte släppt tanken på att flytta ihop.

När jag påpekat det påståe han att han bara skämtade... hur tolkar ni det?

Vilken jobbig man. Självklart har man rätt att ändra sig. Han borde sluta tjata eller prata om det. 
  • Anonym (Nej nej)
    Anonym (Fel attityd) skrev 2025-02-17 17:40:48 följande:

Och förstår inte vilken attityd du syftar på. Som sagt, han kan inte flytta dit hur som helst, och med hans "vi" menar han garanterat att vi ska flytta dit tillsammans.
  • Jemp

Tolkar det som att han fortsatt hoppas på mer, och att han är orolig för att du drar dig tillbaka än mer (t.ex. att det är ett tänkbart scenario att du flyttar till annan ort utan honom).

• Anonym (Fel attityd)
    Anonym (Nej nej) skrev 2025-02-17 18:17:08 följande:
    Och förstår inte vilken attityd du syftar på. Som sagt, han kan inte flytta dit hur som helst, och med hans "vi" menar han garanterat att vi ska flytta dit tillsammans.
    Fråga inte efter tolkningar då om du är så säker på vad han menar.

Din attityd som visas  i 'JAG kanske gör det'.
  • Anonym (Nej nej)
    Jemp skrev 2025-02-17 18:20:26 följande:

Tolkar det som att han fortsatt hoppas på mer, och att han är orolig för att du drar dig tillbaka än mer (t.ex. att det är ett tänkbart scenario att du flyttar till annan ort utan honom).

Vi bor redan på helt olika ort, vilket var orsaken till att vi tänkte flytta ihop tidigt i relationen. Det är över ett år sen jag gjorde klart att jag inte vill bo ihop, men även innan det var det egentligen mest han som var drivande i det. Jag var mitt uppe i en skilsmässa och hade fullt upp med allt runt det. 
  • Anonym (Nej nej)
    Anonym (Fel attityd) skrev 2025-02-17 18:21:46 följande:
    Fråga inte efter tolkningar då om du är så säker på vad han menar.

Din attityd som visas  i 'JAG kanske gör det'.
    Jag har ingen attityd för att jag säger som det är. För mig är det samma stad, för honom en helt annat och han står inte ens i kö. Han behöver minst 15 år i kön för att ens kunna få något i närheten.
  • Anonym (Fel attityd)
    Anonym (Nej nej) skrev 2025-02-17 18:26:34 följande:
    Jag har ingen attityd för att jag säger som det är. För mig är det samma stad, för honom en helt annat och han står inte ens i kö. Han behöver minst 15 år i kön för att ens kunna få något i närheten.
    Han förbereder sig för att göra slut. Du vill ju inte det ska funka mellan er om du planerar flytta men vet han inte kan flytta.
Svar på tråden "Vi ska flytta dit en dag"