• Anonym (Ledsen och sårad)

Saknar det intima....

Jag har ett relativt nytt förhållande som varat i lite mer än 1 år. För att vara ärlig, det jag saknar i förhållandet är det intima och framförallt sexet.

Om det nu skulle spela någon roll så är jag kvinna och är tillsammans med en man.
    Jag älskar sex, och att få vara nära och intim med den jag älskar. Att ha någon som tar på mig och finner mig attraktiv. Jag älskar att hångla och att man tar på varandra, och det behöver inte leda till sex varje gång.
    Ja, han säger att jag är attraktiv men jag känner att det är mest ord.. jag känner inte ända in i själen att han menar det. Han vill bara hångla om det sedan leder till sex, det har hänt ett fåtal gånger att det hänt annars också men då har det varit för att jag tryckt ner tungan i halsen på honom.. 😅 Varje gång han besvarat mitt hångel så får jag en massa förhoppningar på sex och blir så besviken när det inte blir av.
    Det stora problemen vi har i förhållandet är just sex. Jag vill inte tvinga honom, men samtidigt måste jag ju tvinga mig att hålla tillbaka eftersom han inte känner något sug. Ofta säger han "jag vet inte om jag är sugen just nu", då säger jag att vi kan väl försöka för att se vad som händer, om det bara blir en mysig stund att man tar på varandra och kysser varandra, eller om det leder till sex längre fram. Men han vill inte ens försöka.....
    Jag känner mig så otroligt misslyckad som människa. Är så fruktansvärt less på att gång efter gång få ett NEJ som svar... 😭
    För några månader sedan bestämde vi att vi har sex minst två gånger i veckan, det funkade hur bra som helst och vi var aldrig osams. Sedan hände något, jag vet inte vad och han säger att han inte heller vet.
    Innan dess bokade jag tid för att träffa familjerådgivningen, vi gick dit en gång och pratade. Jag tyckte det var skönt att prata om oss som par med andra människor, så vi bokade in en ny tid. Jag ville dit igen men inte han eftersom det blivit så mycket bättre mellan oss, så jag avbokade den för hans skull.
    Vi hade ett stort bråk för två veckor sedan. Han tycker att jag borde gå och prata med någon om min självkänsla, och jag sa att det är ju pga honom och att han inte vill ha mig på det intima planet som gör att min självkänsla är helt på botten. Och att jag bokat in nya tider till familjerådgivningen på nytt och sedan avbokat de för att han vill det. Han säger att jag borde boka in tid till en psykolog för att få hjälp, men det är ju vi som par som behöver hjälp... Efter det bråket bokade faktiskt han in en ny tid, så vi får se vad som händer då.
    Jag älskar honom och är kär i honom, han säger att han känner samma för mig... men jag vet inte om jag tror på det längre. Det känns mest som att jag behövs till att laga mat, diska, tvätta, plocka undan, hjälpa barn (inga gemensamma) med läxor och sånt.
  • Svar på tråden Saknar det intima....
  • Anonym (Nykär)

Ni borde vara nykära och ligga dom kaniner, även om han hämmas av medicin. Det känns som om det gått väldigt fort för er om ni redan är sambos dessutom. Är det bara du som har barn eller även han? 

Jag saknade närhet som inte per automatik skulle leda till sex med mitt ex. Jag älskar att bara vara nära, att kramas och kyssas utan att det leder till något just där och då. Vill helst ha min partner som "levande gosedjur" i sängen och vara väldigt nära. 

Jag och exet var tillsammans i över 20 år när jag till sist avslutade det hela. Parterapi tyckte han var onödigt till det var helt över och han föreslog det. Vi bråkade ofta om sex och initiativ och jag försökte förklara vad jag behövde men det gick inte in. 

Nu har jag en nygammal kärlek i mitt liv (sen innan relationen med exet). Vi kramas, vi kysser, vi ligger och myser i soffan, jag får vara nära när vi ska sova och vips kommer lusten. 

Rent spontant så säger din sambo det han vet att du vill höra för att stanna och ger dig lite smulor så hoppet hålls uppe.

Anonym (Jaha) skrev 2025-02-17 23:24:55 följande:

Saknar det spontana, ligga ute på tomten, på altanbordet, kunna ha en snabbis eller ett morgon-nyp. Eller bara ligga nära , med handen runt en sov tutte utan att det behöver bli sex - bara vara nära.
    Vardagshångel om man så vill.

Jag längtar så mycket över att börja morgonen med sex, det finns inget bättre sätt att börja dagen på. Då tänker man tillbaka på morgonen med ett leende, och det blir lättare att hantera eventuella problem som kan hända under dagen. Så är jag iaf.
  • Anonym (Jaha)

Jag får ligga sked och får utan problem en "sovtutte" med knoppstånd men det känns bara som rutin, inte som att det ska leda vidare. Är nöjd med att få vara nära men det känns som att något saknas.

Anonym (Nykär) skrev 2025-02-17 23:27:12 följande:

Ni borde vara nykära och ligga dom kaniner, även om han hämmas av medicin. Det känns som om det gått väldigt fort för er om ni redan är sambos dessutom. Är det bara du som har barn eller även han? 

Jag saknade närhet som inte per automatik skulle leda till sex med mitt ex. Jag älskar att bara vara nära, att kramas och kyssas utan att det leder till något just där och då. Vill helst ha min partner som "levande gosedjur" i sängen och vara väldigt nära. 

Jag och exet var tillsammans i över 20 år när jag till sist avslutade det hela. Parterapi tyckte han var onödigt till det var helt över och han föreslog det. Vi bråkade ofta om sex och initiativ och jag försökte förklara vad jag behövde men det gick inte in. 

Nu har jag en nygammal kärlek i mitt liv (sen innan relationen med exet). Vi kramas, vi kysser, vi ligger och myser i soffan, jag får vara nära när vi ska sova och vips kommer lusten. 

Rent spontant så säger din sambo det han vet att du vill höra för att stanna och ger dig lite smulor så hoppet hålls uppe.

Jag vet, det är just i den fasen jag är och vill inte vara ifrån honom en sekund... Bara ligga i hans famn, hångla, ha sex...

Vi är inte sambos på pappret, men han och hans barn bor så gott som här och tanken är väl att de ska flytta hit till mig och mina två barn.

Så du var i samma sits med ditt ex, du ville vara nära och intim men inte han?
    Anonym (Jaha) skrev 2025-02-17 23:41:28 följande:

Jag får ligga sked och får utan problem en "sovtutte" med knoppstånd men det känns bara som rutin, inte som att det ska leda vidare. Är nöjd med att få vara nära men det känns som att något saknas.

Hur länge känner du att det är okej för dig att bara få vara nöjd, och inte komma vidare till nästa steg?tt

Jag känner att jag börjar tröttna på detta väntande. Ja, han blir stressad av att jag pratar om sex och försöker se till att det händer något, men JAG blir också stressad när han vägrar prata om det!

"Jag är hellre själv, än att känna mig ensam i en tvåsamhet."

Det sa jag till mitt ex, och det har jag sagt till min pojkvän. Eftersom jag börjar känna mig så igen så tycker inte jag att det är ett bra tecken på att detta kommer att hålla i det långa loppet..
  • Anonym (d)
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-02-17 22:52:30 följande:
    Om det var så lätt att bestämma sig för att vara sugen just då, varför inte tänka så igen?

Han äter en medicin sedan några år tillbaka som kan göra att man tappar sexlusten, och jag tycker att han väldigt ofta skyller på den. Om problemet nu är medicinen, hur kan man då plötsligt bestämma en dag att "då ska jag vara sugen" och då blir sexet av? Det är ju inte så att han lät bli att ta medicinen den dagen...
    Här verkar han ha ansträngt sig men det dög inte länge.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-02-17 23:01:40 följande:
    Ja, denna längtan kan vara så fruktansvärt jobbigt... Tyvärr.

Stort lycka till i ditt sökande! 🍀
    Tack fina trådstartare! 🤗

Jag hoppas allt blir bra för dig med, tror dock att mannen i ditt liv är villig att förlora vad ni har...och det skall du inte acceptera.
    Det är otroligt svårt att gå vidare.

Ett tips är att försöka träffa någon (ej över internet), berätta vad du behövt att stå ut med och slippa bli hustomte/mamma.
    Anonym (d) skrev 2025-02-18 00:00:00 följande:
    Här verkar han ha ansträngt sig men det dög inte länge.
    Det dög absolut!

Det som sårar mig är att han inte har gjort detta tidigare, om det nu var så enkelt att bara bestämma sig sådär huxflux en kväll.
    HAN har sagt att vi ska ha sex minst två gånger i veckan, det var hans förslag, som gjorde mig så otroligt glad och sedan blir det inte så på flera veckor. Och han vet inte varför.
  • burleskburkläsk

Antar att medicinen är nån psykofarmaka som han skyller på.

Kanske finns en annan som hjälper mot samma fast utan biverkningen.
    Kan vara värt att kolla!

Sen en sak till, du kanske nämnt och jag missat...vad har han bytat ut sexet mot?
    Vad gör han mer av när det blivit mindre sex som han gjorde mindre när ni hade mer sex?

Jag hade själv en tablett förr mot ångest/oro, den dämpade sexlusten, jag hade svårt att visa känslor och ibland även svårt att bli riktigt hård.
    Dock så hade jag och min dåvarande ett bra antal kärleksfyllda år med mycket sex.
    Glad att slippa medicinen men det var länge sedan 😅

burleskburkläsk skrev 2025-02-18 00:05:35 följande:
    Tack fina trådstartare! 🤗

Jag hoppas allt blir bra för dig med, tror dock att mannen i ditt liv är villig att förlora vad ni har...och det skall du inte acceptera.
    Det är otroligt svårt att gå vidare.

Ett tips är att försöka träffa någon (ej över internet), berätta vad du behövt att stå ut med och slippa bli hustomte/mamma.
    Det känns så ibland, att det inte kommer att sluta bra, tyvärr.

Min tanke var aldrig att träffa någon ny, jag ville vara själv med mina barn efter separationen med deras pappa.

Sen träffade jag min pojkvän som tog mig med storm, det har alltid känts som att det ska vara vi två. Men det här med sex är en viktig del för mig i ett förhållande, det är inget jag vill vara utan.
Svar på tråden Saknar det intima....