• Anonym (Ledsen och sårad)

Saknar det intima....

Jag har ett relativt nytt förhållande som varat i lite mer än 1 år. För att vara ärlig, det jag saknar i förhållandet är det intima och framförallt sexet.

Om det nu skulle spela någon roll så är jag kvinna och är tillsammans med en man.
    Jag älskar sex, och att få vara nära och intim med den jag älskar. Att ha någon som tar på mig och finner mig attraktiv. Jag älskar att hångla och att man tar på varandra, och det behöver inte leda till sex varje gång.
    Ja, han säger att jag är attraktiv men jag känner att det är mest ord.. jag känner inte ända in i själen att han menar det. Han vill bara hångla om det sedan leder till sex, det har hänt ett fåtal gånger att det hänt annars också men då har det varit för att jag tryckt ner tungan i halsen på honom.. 😅 Varje gång han besvarat mitt hångel så får jag en massa förhoppningar på sex och blir så besviken när det inte blir av.
    Det stora problemen vi har i förhållandet är just sex. Jag vill inte tvinga honom, men samtidigt måste jag ju tvinga mig att hålla tillbaka eftersom han inte känner något sug. Ofta säger han "jag vet inte om jag är sugen just nu", då säger jag att vi kan väl försöka för att se vad som händer, om det bara blir en mysig stund att man tar på varandra och kysser varandra, eller om det leder till sex längre fram. Men han vill inte ens försöka.....
    Jag känner mig så otroligt misslyckad som människa. Är så fruktansvärt less på att gång efter gång få ett NEJ som svar... 😭
    För några månader sedan bestämde vi att vi har sex minst två gånger i veckan, det funkade hur bra som helst och vi var aldrig osams. Sedan hände något, jag vet inte vad och han säger att han inte heller vet.
    Innan dess bokade jag tid för att träffa familjerådgivningen, vi gick dit en gång och pratade. Jag tyckte det var skönt att prata om oss som par med andra människor, så vi bokade in en ny tid. Jag ville dit igen men inte han eftersom det blivit så mycket bättre mellan oss, så jag avbokade den för hans skull.
    Vi hade ett stort bråk för två veckor sedan. Han tycker att jag borde gå och prata med någon om min självkänsla, och jag sa att det är ju pga honom och att han inte vill ha mig på det intima planet som gör att min självkänsla är helt på botten. Och att jag bokat in nya tider till familjerådgivningen på nytt och sedan avbokat de för att han vill det. Han säger att jag borde boka in tid till en psykolog för att få hjälp, men det är ju vi som par som behöver hjälp... Efter det bråket bokade faktiskt han in en ny tid, så vi får se vad som händer då.
    Jag älskar honom och är kär i honom, han säger att han känner samma för mig... men jag vet inte om jag tror på det längre. Det känns mest som att jag behövs till att laga mat, diska, tvätta, plocka undan, hjälpa barn (inga gemensamma) med läxor och sånt.
  • Svar på tråden Saknar det intima....
    burleskburkläsk skrev 2025-02-18 00:12:45 följande:

Antar att medicinen är nån psykofarmaka som han skyller på.

Kanske finns en annan som hjälper mot samma fast utan biverkningen.
    Kan vara värt att kolla!

Sen en sak till, du kanske nämnt och jag missat...vad har han bytat ut sexet mot?
    Vad gör han mer av när det blivit mindre sex som han gjorde mindre när ni hade mer sex?

Jag hade själv en tablett förr mot ångest/oro, den dämpade sexlusten, jag hade svårt att visa känslor och ibland även svårt att bli riktigt hård.
    Dock så hade jag och min dåvarande ett bra antal kärleksfyllda år med mycket sex.
    Glad att slippa medicinen men det var länge sedan 😅

Jag tycker också att medicinen verkar vara något han kan skylla på, att han inte har någon lust.
    Han har tagit upp det med sin läkare som han ska träffa, de ska väl kolla upp om det finns något som man kan byta till istället.

Jaa, han gillar att kolla på mobilen..

Då är det säkert någon liknande medicin, för det är mot samma mående som du hade. Men det är inga kroppsliga problem med i bilden, det är att han inte vill.

Jag känner att jag mer och mer behöver ha avstånd mellan oss.. det är jättesvårt för mig att inte vilja röra honom på ett intimt sätt när vi ligger bredvid varandra och ska sova.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-02-18 00:16:08 följande:
    Det känns så ibland, att det inte kommer att sluta bra, tyvärr.

Min tanke var aldrig att träffa någon ny, jag ville vara själv med mina barn efter separationen med deras pappa.

Sen träffade jag min pojkvän som tog mig med storm, det har alltid känts som att det ska vara vi två. Men det här med sex är en viktig del för mig i ett förhållande, det är inget jag vill vara utan.
    Jag säger så här...medicinen har sabbat det för er.
    Se om du kan hitta nån annan medicin så ni kan få tillbaka det ni nu är utan.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-02-18 00:26:47 följande:
    Jag tycker också att medicinen verkar vara något han kan skylla på, att han inte har någon lust.
    Han har tagit upp det med sin läkare som han ska träffa, de ska väl kolla upp om det finns något som man kan byta till istället.

Jaa, han gillar att kolla på mobilen..

Då är det säkert någon liknande medicin, för det är mot samma mående som du hade. Men det är inga kroppsliga problem med i bilden, det är att han inte vill.

Jag känner att jag mer och mer behöver ha avstånd mellan oss.. det är jättesvårt för mig att inte vilja röra honom på ett intimt sätt när vi ligger bredvid varandra och ska sova.
    Tycker seriöst synd om er.

Hoppas annan medicin finns! 🙏
    burleskburkläsk skrev 2025-02-18 00:28:21 följande:
    Jag säger så här...medicinen har sabbat det för er.
    Se om du kan hitta nån annan medicin så ni kan få tillbaka det ni nu är utan.
    Han har ätit den sedan dagen då vi träffades.
    Men nånting har ju förändrats, helt klart..

Visst, han är stressad och det är mycket som händer runtomkring. Men det har det också varit så gott som från första början.

Men ja, jag hoppas verkligen att den kan bytas ut.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-02-18 00:33:27 följande:
    Han har ätit den sedan dagen då vi träffades.
    Men nånting har ju förändrats, helt klart..

Visst, han är stressad och det är mycket som händer runtomkring. Men det har det också varit så gott som från första början.

Men ja, jag hoppas verkligen att den kan bytas ut.
    Andra sexdödare är stora mängder choklad och porr.

Jag hoppas det löser sig för er! 
  • Lynx123

Knepigt. Jag skulle nog säga att ni behöver distans från varandra. Du mår ju onekligen inte bra i den här relationen, och då ska du inte fortsätta den - livet är alldeles för kort för sådant.

Från hans sida kan bristen på lust bero på många saker: lägre sexdrift, trauman, läkemedel eller att han helt enkelt inte är lika sugen på dig som du är på honom. Många människor upplever också motvilja till sex med personer som är lite för pushiga när det kommer till intimitet.

Det finns inger som tvingar er att vara tillsammans. Relationen är relativt ny och ni har inga gemensamma barn. Är ni så här inkompatila sexuellt nu så tänk hur det kommer vara om ett år från nu....

• Anonym (Nykär)
    Anonym (Ledsen och sårad) skrev 2025-02-17 23:46:49 följande:
    Jag vet, det är just i den fasen jag är och vill inte vara ifrån honom en sekund... Bara ligga i hans famn, hångla, ha sex...

Vi är inte sambos på pappret, men han och hans barn bor så gott som här och tanken är väl att de ska flytta hit till mig och mina två barn.

Så du var i samma sits med ditt ex, du ville vara nära och intim men inte han?
    Han såg närhet = sex och jag ville ha närhet utan sex (för då skulle mitt initiativ till sex komma tillbaka). Så fort det skulle gosas så fanns liksom förväntningen på sex där vilket gjorde att det blev mindre gos och mindre initiativ till sex från min sida vilket gjorde honom sur för att jag aldrig tog initiativ. 
  • Core

Prioritering hur viktigt det är för dig ligger bara hos dig. Men vet resan nu, nån som inte har det fysiska drivet i sig kommer inte få mer med tiden, det går inte att förändra en vuxen man, eller kvinna för den delen, så grundläggand även om det så klart kan bli lite bättre. Men gör valet om det nu, istäklet för att beskylla din partner för en dålig relation om några år.

burleskburkläsk skrev 2025-02-18 01:05:12 följande:
    Andra sexdödare är stora mängder choklad och porr.

Jag hoppas det löser sig för er! 
    Hm, okej.. det äts en del choklad här.
    Tack, det hoppas jag också. 🙏🏼
Svar på tråden Saknar det intima....