Saknar det intima....
Jag har ett relativt nytt förhållande som varat i lite mer än 1 år. För att vara ärlig, det jag saknar i förhållandet är det intima och framförallt sexet.
Jag har ett relativt nytt förhållande som varat i lite mer än 1 år. För att vara ärlig, det jag saknar i förhållandet är det intima och framförallt sexet.
Antar att medicinen är nån psykofarmaka som han skyller på.
Kanske finns en annan som hjälper mot samma fast utan biverkningen.
Kan vara värt att kolla!
Sen en sak till, du kanske nämnt och jag missat...vad har han bytat ut sexet mot?
Vad gör han mer av när det blivit mindre sex som han gjorde mindre när ni hade mer sex?
Jag hade själv en tablett förr mot ångest/oro, den dämpade sexlusten, jag hade svårt att visa känslor och ibland även svårt att bli riktigt hård.
Dock så hade jag och min dåvarande ett bra antal kärleksfyllda år med mycket sex.
Glad att slippa medicinen men det var länge sedan 😅
Knepigt. Jag skulle nog säga att ni behöver distans från varandra. Du mår ju onekligen inte bra i den här relationen, och då ska du inte fortsätta den - livet är alldeles för kort för sådant.
Från hans sida kan bristen på lust bero på många saker: lägre sexdrift, trauman, läkemedel eller att han helt enkelt inte är lika sugen på dig som du är på honom. Många människor upplever också motvilja till sex med personer som är lite för pushiga när det kommer till intimitet.
Det finns inger som tvingar er att vara tillsammans. Relationen är relativt ny och ni har inga gemensamma barn. Är ni så här inkompatila sexuellt nu så tänk hur det kommer vara om ett år från nu....
Prioritering hur viktigt det är för dig ligger bara hos dig. Men vet resan nu, nån som inte har det fysiska drivet i sig kommer inte få mer med tiden, det går inte att förändra en vuxen man, eller kvinna för den delen, så grundläggand även om det så klart kan bli lite bättre. Men gör valet om det nu, istäklet för att beskylla din partner för en dålig relation om några år.
redan