Inlägg från: Anonym (okänd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (okänd)

Är jag dum i huvudet eller omtänksam?

Om du har lovat så har du. 

Sen skulle jag fortsättningsvis undvika diskussioner om pengar eller hennes ekonomi, och se om hon vill vara tillsammans med dig ändå eller enbart när hon kan få ut pengar av förhållandet.

• Anonym (okänd)

Dock har ju TS redan lovat nu tyvärr så jag tycker det är dumt att råda honom till att riskera sabba hennes förtroende om de nu skulle fortsätta förhållandet

• Anonym (okänd)
    Anonym (Alexandra) skrev 2025-02-18 18:08:03 följande:
    Man får ändra sig. TS är inte skyldig att ge henne en krona.

Sen vet jag inte hur mycket värt ett förhållande är om ens partner blir sur för att man inte vill ta ett lån på en kvarts miljon för att hon vill ha en hästbuss. Herregud. Om de går isär är det definitivt inte för att TS inte vill betala hennes räkningar. 
    Det kan man ha olika åsikter om, är ju en moralisk fråga hur man ser på löften och hur mycket de är värda.

Då ska han ju lämna direkt istället då om man ser det på det viset. Och tjejen kan gå isär med TS av vilken anledning hon vill för övrigt.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 12:38:15 följande:

Och hon gjorde slut för att han inte ville låna henne 250 000 kr, är det moralisk? 

Nej, moralen går nog på jämt ut mellan de två, så det löftet kan han med gott samvete bortse ifrån. 

Ja, om TS själv inte klarar av att göra slut går vi hoppas hon gör det. Frågan är bara hur mkt det kostar TS innan det händer. 

Vart läste du att hon gjorde slut? Det står att DE gjorde TYP SLUT, vad nu det betyder, kanske det var mest TS som drev det? Det vet vi inte så det går absolut inte att påstå att hon gjorde slut. Dessutom har man rätt att göra slut av vilken anledning man vill. 

Men framförallt så kan jag inte se varför man plötsligt ska överge sin egen moral om någon annan beter sig illa, eller vad du nu menar.

• Anonym (okänd)
    Anonym (M) skrev 2025-02-21 13:50:47 följande:

Eftersom hon inte betalar sin tidigare skuld så behöver inte TS låna ut mer, fast han lovat. 

Men visst, tycker man det är viktigt med moral när man själv blir blåst på pengar, så för all del. Fortsätt låna ut och förlora ännu mer. 

TS behöver så klart ingenting alls, men då kanske han inte ska lova pengar trots att hon inte betalar? Trots att hon beter sig illa? Han vet ju förutsättningarna när han väljer att lova. Men det är ju en fråga för TS att ta ställning till, om hans löften ska vara värda något eller inte, om han nu väljer att fortsätta relationen. Men det beror ju på, kanske inte spelar så mycket roll, kanske de båda inte ser så allvarligt på löften och då är det ju inget problem.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Klas Klättermus) skrev 2025-02-21 13:23:49 följande:
    Det var jag som gjorde slut. Jag sa helt enkelt att jag inte orkade med henne längre. Men efter några dagar började jag sakna henne och gick tillbaka. Jag lånade ut 6 000 till henne i december också när hon hade det tufft. Pengar jag aldrig får tillbaka. Skulle vi bo ihop å skulle ajg säkerligen betala mer i hemmet än henne och det ser jag inget problem med. Mitt största problem med att flytta ihop med henne är hennes inställning till pengar. Hon hänvisar alltid tillbaka till när hon var ung och bodde själv. Då kunde hon klara eig en vecka på 100 kr...
    Har hon andra egenskaper som väger upp detta? Verkar ju nästan så eftersom du ändå stannar. Men du berättar inte så mycket om henne utöver det här. Är det en engångsgrej det där med hästtransporten och nåt hon bara vräkte ur sig tex. Står hon fast vid sitt uttalande. Hur behandlar hon dig annars. Se till helhetsbilden. Tror du att hon älskar dig tillbaka. Hur mycket bryr hon sig om dig. Har hon en svacka just nu i och med sin sjukdom. Men på det lilla du berättat låter det inte bra alls
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Klas Klättermus) skrev 2025-02-22 09:51:10 följande:
    Hon är snäll, ser bra ut och uppskattar mig. Jag blev rejält skadad i mitt förra förhållande med en kvinna som hade en borderline diagnos. Förutom några relationer under tonåren är hon den enda jag varit med som vuxen. Jag tror inte att det finns bättre kvinnor än henne som jag är illsammans med nu.
    Men att säga sådär om hästtransporten och att du är tråkig som inte betalar låter inte som en bättre kvinna
  • Anonym (okänd)

Står dock ingenstans att hon begärt eller bett TS om pengar.

• Anonym (okänd)
    Anonym (M) skrev 2025-02-22 21:23:20 följande:

Hon har lånat och inte betalt tillbaka. Hon har bett honom ta ett lån åt henne. Är inte det att be om pengar? 

Nej det står faktiskt inte att hon bett honom ta lån.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Klas Klättermus) skrev 2025-02-24 14:13:23 följande:
    Jo hon bad mig ta ett lån för att hon skulle köpa en buss till sin häst eftersom den inte gillar sin transport. Hon har så stora skulder och liten inkomst att hon inte får ta lån. Pengar är inte vikitgt för mig men jag ser alltid till att ha tillräckligt för att leva ett bra liv. Det är tråkigt att ingen av kvinnorna i mitt liv har samma synsätt. Just denna månad så "kostar" min partner och tonårsdöttrar mer än 30 000 kr. Ska det behöva vara så?
    Ok det stod inte i trådstarten. 
    Om det ska vara så är ju upp till den som betalar de där 30, du måste inte göra det eller hur?
  • Anonym (okänd)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 16:28:31 följande:
    Jo, det gör det. För du tror väl inte att TS sade bara rakt ut att han inte ville låna ut pengar till henne utan att hon först frågat?

Förra helgen gjorde vi typ slut eftersom jag är så otoligt tråkig och inte ville ta ett lån på 250 000  kr för att köpa en hästbuss till henne.
    Nej det står fortfarande inte att hon bad honom ta lån, står inte ett ord om hur lån kom på tal
  • Anonym (okänd)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 17:14:15 följande:
    Hur kan det komma sig att alla utom du förstår vad som står skrivet?
    Inte ens när någon kopierar in relevant rad i texten klara du av att ta till dig informationen.
    Ingen har kopierat in att det står i trådstarten att hon bad honom ta lånet, står inte en rad där om hur lånet från början kom på tal
  • Anonym (okänd)
    Anonym (M) skrev 2025-02-24 18:06:18 följande:
    Ändå har alla andra tolkat det korrekt. Men du har kanske svårt att läsa mellan raderna? En diagnos?

Jag pratar inte om tolkningar utan vad som faktiskt stod i trådstarten.

Dessutom så har du själv tolkat helt fel en gång i tråden så du borde ha lärt dig att man ska vara försiktig med att försöka läsa mellan rader.

• Anonym (okänd)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 19:35:09 följande:
    Har du ens läst trådstarten? Är du fakta-resistent eller har det bara blivit en grej att du ska motsätta dig vad alla andra fattat.
    Hur kan du mena att ingen har kopierat  fakta från TS - alla har kryssat i rutan "läst och förstått" utom du.
    Det står inte i trådstarten att hon bett TS om att ta lån, inget av dina personpåhopp kommer förändra det. Det som står är att TS är tråkig för han inte ville ta lån, inte ett ord om hur det kom på tal eller vem som kom på idén.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 20:39:28 följande:
    Det står att han är tråkig som inte vill ta ett lån. är det då han eller hon som initierat frågan? Han vill ju uppenbarligen inte, eller hur. Skulle han ha tagit upp frågan om lån när han tydligen inte vill? Men ok, lev i din värld så fortsätter vi andra i tråden.

Om nu detta är sant så har jag bara ett tips till TS - Rum Forrest run....
    Att ta lån för att kunna flytta hästar är på riktigt illa, att dessutom bli utnyttjad för att betala för hennes barn .... Varningsklockor -de luxe.
    Om du ens skulle överväga att lägga de pengarna och ta de riskerna så är det nog tyvärr så att du är dum i huvudet - på riktigt.
    Se över din framtid och lämna - NU!!!
    I all välmening.

Varför inte, han kan ju ha ändrat sig om vi nu ska spekulera i hur bakgrunden kan ha sett ut. Kommit fram till att han vill inte ta ett lån trots allt. Och som sagt det framgick inte då kan man bara spekulera i vem av dem som kom på idén med lån.

Allt jag påstod, var att det faktiskt inte stod i trådstarten att hon bett honom.

• Anonym (okänd)
    molly50 skrev 2025-02-24 21:05:15 följande:
    Det kanske inte står i trådstarten,mebn i inlägg # 48.

Citat:  "Jo hon bad mig ta ett lån för att hon skulle köpa en buss till sin häst eftersom den inte gillar sin transport."

Vill man få en uppfattning om det TS diskuterar så kan det vara bra att läsa TS övriga kommentarer också. Inte bara trådstarten.
    Jo jag vet det, men det här handlar inte om min uppfattning, utan om att vissa personer fortsätter påstå att det stod redan i trådstarten, men det gjorde det inte.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (?) skrev 2025-02-24 21:01:29 följande:
    Så - alltså är han tråkig som inte vill ta lån trots att han kommit på det själv, inte hon?
    Det resonemanget haltar mer än en lam gris.
    Varför inte? Tycker du hon är en person som resonerar vettigt?
Svar på tråden Är jag dum i huvudet eller omtänksam?