Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Träffat en ... mansgris?

Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-20 08:59:03 följande:
    Jag är emot allt som porren hjärntvättat människor med. Det är allt jag säger om den saken och det är förövrigt olämpligt att ställa såna personliga frågor till främlingar. Återgå till ämnesfrågan istället. 
    Nu var det du som hade bakterier som ett argument mot piercingar. Men då vet jag, det är ok med bakterier vid analsex, men inte vid piercingar.

Du vet att ett uteblivet svar också är ett svar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-20 09:07:27 följande:
    Nej, det är inget informativt svar då jag ingenstans konstaterade att det skulle vara varken okej eller inte okej med såna aktiviteter - så lägg inte ord i min mun tack! Och sluta ställa nosiga frågor om privata saker som du inte har med att göra. 

Ja, jag pratade om piercingar och även tatueringar så bättre att återgå till trådens huvudfråga som sagt.
    Vem tror du att du lurar?

Du har ju inte motsatt dig att folk pratar om Onkyfans och porrfim, trots att det handlar om piercingar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 17:52:12 följande:
    Fast nu är du rätt löjlig. Dumt och ologiskt att jämföra helt vanliga kvinnliga könsdelar och könsbehåring med något så abnormalt som en könspiercing.

Förstår du inte att det finns många som finner sådana totalt avtändande och att man bör prata om sånt innan? Det är lika bisarrt som att ha en tatuering i könsområdet. 

Och ja, har man även en abnormal storlek på sin penis så hade åtminstone jag velat veta detta innan. De flesta är liksom normala i storleken därnere och oftast inget man behöver oroa sig för ändå. 
    Folk gillar och ogillar olika saker. Ska man ha med en lista på första dejten med allt möjligt? Ska man även gå in på ekonomi, hur ofta man vill träffa sina kanske blivande svärföräldrar, vilka länder man inte vill åka till, vilka ställningar man föredrar?

Eller är det bättre att den som har saker som är icke förhandlingsbara nämner det istället?
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 18:01:11 följande:
    Självklart bör man prata om sånt som är viktigt som gemensamma värderingar och preferenser. Bättre att göra sånt så fort som möjligt så att inga otrevliga överraskningar dyker upp långt senare när man redan investerat i relationen. 

Gäller inte bara bisarra ting i könsområdet utan överlag, på alla plan. 
    Det skulle finnas ett formulär man kan ladda ner och fylla i. Sedan jämför man och ser om man är kompatibla. Grejen är bara att folk ljuger. 
    Vilken kille som köpt sex skulle berätta det om kvinnan frågade om det på första dejten? Vilken kille skulle berätta att han ibland slog sitt ex?

Men visst, piercingar är också viktigt. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-24 18:08:40 följande:
    Det är därför det behövs betydligt fler dejter än en enda för att veta vem det är man har framför sig. Jag hade då inte belönat någon med intimitet förrän jag visste att den var en bra människa som inte misshandlar, utnyttjar eller fördärvar sin kropp med piercings eller tatueringar.

Tycker att folk borde ta det lugnt i dejtandet och verkligen lära känna en person på djupet innan man ger sin kärlek till någon. 
    Oj, hur länge ska du vänta för att få reda på det? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-24 18:23:59 följande:
    Ja självklart. De sakerna du nämner är sådant man brukar diskutera. Det är väl inget konstigt? Hur kommer man fram till att man passar ihop om man inte har pratat om just sådana saker. Var man vill resa, om familj är viktig, hur man gör med ekonomi etc. Man pratar om sådant som är viktigt för en helt enkelt. 
    Så du drar allt första dejten?

Även om sexköp förekommit eller om dejten misshandlat sitt ex?
  • Anonym (M)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-24 23:02:50 följande:
    Första dejten? De har träffats i fyra månader. Tror intr misshandel är något som nån erkänner oavsett du längre man dejtar dock.

Saker som familj, fritidsintressen, framtidsdrömmar, sexuella preferenser etc är dock väldigt onormalt om man inte skulle ha diskuterat på fyra månader.
    Precis, på fyra månader har han inte tagit upp sina turn-offs. Han har ju slösat hennes tid. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Rut) skrev 2025-02-24 23:05:22 följande:
    Allt som du nämner är normalt att man har pratat om efter fyra  månaders dejtnande. Vad gör du med någon som du träffat i fyra månader? Bara tittar djupt in i varandras ögon och inte säger ett ord? 
    Ja, inte sitter jag och berättar hur mitt underliv ser ut i alla fall. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Underligt) skrev 2025-02-25 16:05:43 följande:
    Jaha, då kommer du förbli ensam på livets resa.

Jag är gift och har haft förhållanden innan dess. Har aldrig berättat hur mitt underliv ser ut, inte frågar om hans heller. 

Men jag börjar förstå varför så många män misslyckas på dejtingsajterna. 

• Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-26 06:40:55 följande:

Och så kom du med en likaledes töntig halmdocka. Det ante mig. 

Jag har aldrig påstått detta heller. Dock har jag påpekat hur statistiken ser ut och det är denna som bestämmer vad som är normalt och piercade könsorgan är inte något normalt då en ytterst liten minoritet av folket väljer att fördärva sina könsorgan med järnskrot.

Jag har aldrig sagt något om att öron heller, det är du som meningslöst tjafsar om detta och drar helt puckade jämförelser. 
    Öronpiercingar är normalt och dessutom inte ohygieniskt såsom det är att pierca sig i ohygieniska områden där det finns massor av skadliga bakterier som kan ta sig in under dem piercade huden och orsaka infektioner.
    Det är verkligen inte nåt lämpligt område på kroppen att slå hål i med metallföremål. Dåligt omdöme så det skriker om sådana handlingar.

Du är inte konsekvent, men vem hade trott det. Du tar inte avstånd från analsex eller oral sex pga bakterier, men piercing. Så bakteriekortet håller inte. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-26 06:51:42 följande:

Jo, jag har varit både logisk och konsekvent i hela tråden. 

Du däremot har dålig läsförmåga och lägger ord i mun på folk och ljuger om dem. Lägg av med din goja som sagt. 

Jag har inte uttryckt någon åsikt om någon av de två aktiviteter du nämnde och jag tänker inte göra det heller så sluta ljuga om min person. Jag anmäler dig om du fortsätter förtala.

Nej, du svarade inte om de två sakerna. Du duckade frågan. Det konsekventa hade varit att du svarat att du inte gör något av det pga bakterierisken. Antingen finns bakterier i underlivet eller inte. Inte bara när det passar dig. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-26 07:00:54 följande:

Jo, jag svarade att jag inte uttrycker någon åsikt om de två aktiviteterna så sluta tjata om dem. Det har inget med nån jävla duckning att göra heller så bara lägg ner och håll dig till ämnet.

Varför drar du in bakterier då? Om det hör till ämnet borde ju även andra ganska vanliga aktiviteter vara motbjudande, enligt dig då. Då är det konstigt att du inte vill svara på det. 

• Anonym (M)
    Anonym (Usch!) skrev 2025-02-26 07:15:44 följande:

Ska på dejt på fredag med en annan man. Testar er taktik och ska berätta på första dejten att min klitta är piercad...

Lycka till, passa även på att fråga hur han ser ut mellan benen. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Prata innan) skrev 2025-02-26 07:17:07 följande:
    Jag nämnde skadliga bakterier eftersom detta är relaterat till ämnet då piercings kan ge upphov till sådana om man har dem på ohygieniska områden på kroppen. Redan förklarat detta och det börjar bli tröttsamt att upprepa sig.

Och tråden handlar om intima piercingar, inte om sexuella akter. 
    Visst. 
  • Anonym (M)
    Anonym (ärlig) skrev 2025-02-26 09:37:11 följande:

Jag förstår verkligen inte hur detta kan bli en fråga om huruvida mannen är knäpp eller inte. 

När det gäller sex så styrs man av sina känslor och det ska väl vara ok? 

Gillar man piercingar så är det helt ok! Men det är också helt ok att INTE gilla det till den grad att man blir totalt avtänd och inte klarar av sex med personen. 

Om personen med piercing då tycker det är ok att ta bort den för sin partners skull så är det ett fritt val. Det är också ett fritt val att ha kvar den och hitta en annan partner som tänder på intimpiercingar.

Några har skrivit i tråden att de berättar typ allt innan man har sex. Jag vet inte riktigt när det är lämpligt att berätta om sina intimpiercingar, men självklart är det så att det är betydligt vanligare att INTE ha en sådan än att ha en. Så kanske är det bra att hinta om det ganska tidigt, särskilt om man i övrigt verkar vara en person utan sådant. Och kanske särskilt om piercingen är extremt viktig för en som i TS fall. 

Men att kalla mannen som inte tänder på intimpiercingar för olika nedsättande saker tycker jag är under all kritik. Man måste faktiskt acceptera andras känslor när det gäller sex. Ingen är larvig för att hen inte gillar något inom sex - må så vara om det gäller läderkläder, smisk, sex i duschen eller piercingar. 

Konstigt, du glömde ta upp att vissa här kallar TS för nedsättande saker. Men det kanske är ok. 
Svar på tråden Träffat en ... mansgris?