Sååå uttråkad på livet!
Måste få skriva av mig och höra om någon känner likadant.
Jag är en 52-årig man med ett stabilt liv ? fast jobb, fru, och barn som börjar bli stora. Jag har en hobby jag gillar och ett jobb som är helt okej, med kollegor jag tycker mycket om. På pappret borde allt vara bra, men...
Jag är så fruktansvärt uttråkad.
Livet känns som en grå vardagssörja utan spänning eller starka känslor. Det har varit så till och från i flera år, men särskilt på vintrarna när allt känns ännu mer monotont. Jag har pratat med min fru om det, men hon tycker att det är en naturlig del av vuxenlivet ? ansvar, rutiner och så vidare. Jag fattar det, men det gör mig ändå frustrerad.
Jag beundrar människor som säljer allt och ger sig ut i världen, men jag vet att jag aldrig skulle kunna göra det ? min familj betyder för mycket. I ett desperat ögonblick tänkte jag till och med att en älskarinna skulle kunna bryta tristessen (vilket jag aldrig gick vidare med, som tur är).
Min fru är nöjd med vårt liv, men för mig känns det som att jag bara lever för semestern ? den enda tiden på året då något spännande faktiskt händer.
Jag har funderat på om jag är deprimerad, men inget annat i mitt liv pekar på det.
Finns det fler som känner så här? Har ni några tips på hur man kan få in mer glädje och spänning i vardagen?