Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Sååå uttråkad på livet!

Att känna en allmän generell känsla av tristess och "grå filt" gör vi alla från och till , men för att kunna göra något konkret förändring skulle du behöva ta reda på VAD den känslan består av. 
    Försök bryta ner känslan som skaver i mer konkreta punkter.

Även om man överlag har det bra i ett förhållande eller i arbetslivet eller socialt är det ju alltid saker som skaver och kan bli roligare och bättre. Ibland är det saker man tycker är okej som ÄR problemet,  man upptäcker att man faktiskt vill ha högre krav på olika bitar. Att det som betydde "okej" tidigare har blivit viktigare och högre prioritet.  Kanske vill du ha mer tid med din fru? Mer närhet? Mer gemensamma intressen?  Mindre vardag och mer guldkant? Osv osv...

Jag reagerade på din kommentar om att du tänkte på en älskarinna, DET är inget man tänker utan vidare. En älskarinna är inte en hundvalp liksom ... tänker man såna tankar så skaver det rejält i ens äktenskap och liv... 

• Fjäril kär
    Tremere skrev 2025-02-19 16:59:36 följande:

Tack för kloka ord.
    Ja, det där med älskarinnan var ett tag sedan och just då var det en ganska rejäl svacka i vårt förhållande.
    Men den främsta anledningen till att jag ens funderade på det var att jag bara ville känna känslor igen. Spänning, pirr, förälskelse, tonårskärlek.
    Vet att det är befängt och att det säkert har med åldern att göra, men jag känner att jag vill vara 18 igen och vara "wild and free" Haha... Låter ju så löjligt när jag säger det så här, men kan bli så jäkla nostalgisk.
    Funderar ibland på om det beror på att jag träffade min fru när jag var just 18 och sedan har det ju varit vi två.
    Tror inte heller sociala medier hjälper där man ser alla dessa som har sina "äventyrliga" liv. Nog dags att ta en paus från dessa.

Jag tycker du ska dessa känslor och tankar på allvar och våga vara självkritisk.  Nånting skaver inom dig och det av en anledning. 
    Spänning, pirr, förälskelse kan man fortfarande känna efter 30 års äktenskap och många gör det också. Det är ingen orimlig önskan. Och har det nånstans på vägen försvunnit är det inte konstigt att sakna det och vilja ha det igen. Det är trots allt ett rimligt minimumkrav. 
    Och det är av denna anledning många fastnar i att jaga kickar i sitt äktenskap.  Men hur många motorcyklar man än äger eller hur många liftkort man än köper kan det aldrig fylla hålet man har inom sig där man saknar sin partner i form av uppskattning, hångel, uppmärksamhet,  sex och pirr. Och har du en gång väckt tanken om en älskarinna kommer den tanken slå rot inom dig....kanske inte idag....men sen... 
Svar på tråden Sååå uttråkad på livet!