Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Fred i Ukraina

Tow2Mater skrev 2025-03-05 15:18:19 följande:
    Du har fel. Mycket fel.
    Nej, Anonym (Antiextremist) har helt rätt i sitt inlägg #594.

Alla fakta talar för det och inga fakta talar emot.

Att ha en annan syn är enbart baserat på personliga åsikter och tveksamma värderingar.
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:30:14 följande:
    Kan man inte? Kanske europa, och Sverige, då maåste hjälpa dem!
    Europa hjälper Ukraina mer än vad USA gjorde innan de drog in sin hjälp.

Men det är svårt att få det att fungera när ryssarna bombar den civila infrastrukturen, inklusive sjukhus och skolor.
  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2025-03-05 16:31:30 följande:
    Nej, Anonym (Antiextremist) har helt rätt i sitt inlägg #594.

Alla fakta talar för det och inga fakta talar emot.

Att ha en annan syn är enbart baserat på personliga åsikter och tveksamma värderingar.
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:35:40 följande:
    Du måste ha blandat ihop oss, jag skrev inlägg #594. Tack att du håller med mig :)
    Tack för rättning!

Jag menar förstås inlägg #694.

• Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:50:20 följande:
    Då är det ju ännu mindre vits för usa att betala löner för statsanställda inom skola, högre utbildning och vården. 
    Det tror jag inte. Förstörda lokaler kan nog bidra till högre kostnader. 
    Krig innebär definitivt högre kostnader för sjukvård.
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:50:20 följande:
    Och ser du inte att amerikanska skattebetalare, som inte ens har råd att skicka sina egna barn till hogre utbildning, t ex har ett problem med att betala högre utbildning i Ukraina?
    Jag tror inte att USA betalar en cent öronmärkt för "högre utbildning", utan de har givit ekonomiska bidrag till Ukrainas utbildningsväsende för bl.a. skolor.

Att amerikanarna inte har råd med utbildning beror ju på deras inrikespolitik och de har ju själva röstat för det.
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 16:52:33 följande:
    Så du tar till Hitler-kortet för att tysta de som inte håller med dig. Knappast originellt.
    Nej, men jag anser att
    Det är påvisat vad du står för.
    Det är påvisat att Trump står på Putins sida.
    Det är påvisat vad Putin står för.
  • Tom Araya
    Anonym (Stoppa lidandet) skrev 2025-03-05 17:15:59 följande:
    Krig innebär ett ofattbart mänskligt lidande. PTSD. Människor som förlorar kroppsdelar. Människor som blir blinda. Människor som får leva med kroniska smärtor, eller konstant stress. Det räcker nu. Låt Ryssland behålla sina landområden. Land är bara land. Människoliv är dock oersättliga. Låt Ryssland behålla det dem tagit, eller få lite till. Ryssland har ändå vunnit konflikten. Sverige fick ge bort Finland. Tyskland fick ge bort territorium när dem förlorade kriget. Att ge bort landområden är bara naturligt. Att tro något annat verkar väldigt naivt.
    Jag tror att Ukraina är beredda på att et fredsavtal kommer att innebära att de måste släppa ifrån sig land och jag uppfattar det som att Zelinskyj har förlikat sig med det och även andra eftergifter.

Men det är helt orimligt att bara Ukraina ska göra eftergifter och Ryssland inga.
    Ryssland är inte nöjda med vad de har tagit, de vill ha mer. Ryssland är en hungrig mun som biter av dig hela handen om du ger den lillfingret.
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 17:05:26 följande:
    Nåväl, din åsikt. Men du har fel.
    Alla fakta talar för att jag har rätt i det påståendet och inga fakta talar för motsatsen.
    Sedan är det upp till var och en att dra sin egna slutsats av det.
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 17:04:38 följande:
    Du tror inte. Nåväl, din åsikt.
    Har du någon grund för att det jag tror skulle vara fel?
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 17:49:46 följande:
    Nåväl, igen din åsikt. Men du har faktist fel.
    Du tycker det, men fakta är fakta.

Alla har samma chans att presentera fakta som stödjer deras uppfattning och i det leder sidan som står för Europa, frihet, demokrati, stödjer Ukraina och är emot Putin och Trump.
  • Tom Araya
    Tow2Mater skrev 2025-03-05 17:54:26 följande:
    DOGE utreder, det är deras uppgift. Och tills annat bevisats går jag på vad de säger.

Hur anser du att du vet du vart usa's skattepengar går bättre än usa själv?
    ...och DOGE har presenterat uppgifter som säger att att USA har givit bidrag specifikt för "högre utbildning" och inte till det mera allmänna utbildningsväsendet i Ukraina?
    Jag läser mer än gärna mer om det om du har något att länka till.
Svar på tråden Fred i Ukraina