• Anonym (J)

Psykiatrin har fått mig att må ännu sämre

Nej, jag håller med dig. Men det finns bra människor där också. Jag gick på psykiatrin i 17 år. Det var inte förrän efter 15 år en läkare grottade ned sig i min historia och kom på vad det faktiskt var. Innan dess bollades det diagnos efter diagnos på mig och ingen visste. Efter honom fick jag en till läkare som var jättebra och han grottafe ner sig ännu mer. Fick ha direktkontakt med honom via chatt om det var nåt. Han kunde svara en söndagkväll när han jobbade såklart. Han tog på sig ansvaret över mig ensam för han sa själv att det var bäst, för det var inte så många som förstod det där. Därefter blev jag utskriven till slut. Han kom på att jag hade problem med vatten- och saltbalansen i kroppen och därför fick jag ångest bara ibland helt utan anledning. Det fattade ju ingen innan dess, de sa bara till mig att ?haha men såklart det finns en anledning, försök tänk efter nu?. Men de gjorde det inte. Eller jo, anledningen var när jag hade ansträngt mig för mycket. Men det var ju inte så lätt för mig att komma på. Oerhört tacksam för att han brydde sig så mycket.

• Anonym (J)
    Anonym (Levvi) skrev 2025-02-20 08:07:45 följande:
    Jag förstår din oro, även om jag tror och hoppas att den är obefogad. Skulle du kunna söka hjälp hos nätpsykolog utan att avsluta din nuvarande vårdkontakt? Avsluta nuvarande kontakt om du märker att den nya funkar bättre. 
    Man får inte göra så tyvärr. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Precis) skrev 2025-02-19 22:50:05 följande:

Jag hamnade hos psykologer som var väldigt svåra i öppen vården. När jag ville byta, blev det just som du säger. Då blev det automatiskt mig det var fel på och som skulle utredas?Fast felet låg hos dom helt och hållet.

Till och med receptionisten avslöjade att dom hade problem med dom och sa upp sig.

Dom kunde inte ta kritik, helt enkelt. Så det slutade med att jag inte söker mig dit igen. 

Samma här! Fick inte byta heller. Så fort jag kom in till honom sa han tex ?jaha, det här var ju inte vad man förväntade sig haha? han det skulle synas mer på mig att jag mådde dåligt sa han. Och när jag berättade om mina erfarenheter med killar som varit dumma mot mig sa han ?men är du säker på att du verkligen inte var med på det??

Blev skitledsen.
Svar på tråden Psykiatrin har fått mig att må ännu sämre