• Anonym (n)

Mår dåligt över mitt utseende

Ja, det gör jag. 
    Jag har fått höra upprepade negativa kommenterar om mitt utseende. Då är det illa-om man får höra det jämnt och ständigt. 
    Visst, att jag aldrig kommer bli en toppmodell är ingenting jag sörjer. Men det är tråkigt att få höra det.

Jag ser verkligen förjävlig ut. Jag ser ut som en häxa. Hatar min spegelbild. 

• Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende
  • Anonym (hmm)

Tråkigt att höra ts.

Aldrig rätt av folk att kommentera någon annan och än mer tala om det gång på gång om och om igen. 

Nu är jag en kille då, men tänker att du kanske dels behöver gå till psykolog (om du inte redan gör det.)

Sedan borde du spela in när de kränker dig. Sedan anmäler du skiten ur dom så dom lär sig att hålla käft om saker som får andra att må dåligt och som man inte kan rå för! Önska jag fick se vilka det är som håller på sådär mot dig. Själv ser jag helt okej ut, så hade skällt ut dom och letat alla brister hos dom och påtalat dessa tillbaka till dom tills de sitter och gråter allihopa fan. Blir så förbannad över mobbning och sånt här mot någon som inte kan råka för hur man blev skapt.

En annan fundering är (vet inte om det är rätt eller fel men försöker bara finna en lösning som kan få dig att kanske må bättre men framför allt slippa få kommentarer från, idioter!)

Min tanke var att du kanske kan gå en make up kurs där du lär dig att sminka dig ordentligt och snyggt? 

Och till sist, fundera på om du verkligen behöver dessa i ditt liv. Antar att det är familjemedlemmar? Man vill gärna tro att man måste ha kontakt med sin familj, men får dom en att må dåligt så behöver man inte alls ha det! Stryk idioterna ur ditt liv och satsa på att få en vardag där du kan få må bra ! 

• burleskburkläsk

Bra att det nämns det med familjemedlemmar!

Om de är förjävliga och vissa har det så.

Bra då att tänka "om vi inte vore släkt, skulle jag då bry mig om och umgås med denna/dessa individer?"
    Så om det bara är just för att inte vara ensam och att man är släkt då är det bara att se tilö att komma där ifrån.

En kusin till mig när hon var mellan 15-18 så var hennes Mor alltid på henne och tryckte ner henne, tur är så var hon stark...det gör ont men vet inte hur det kunde slutat.
    Hon blev mobbad att hon var ful och fet och ingen ville ha henne.

Sen att hon såg bra ut, tränade ofta och hade magrutor, samt pojkvän som mamman inte kände till.

• burleskburkläsk

Vet inte din ålder men en flytt kanske inte är så dumt?

Det kanske ger ny energi att byta samhälle.

Bara tips dock.

Viktigt också att komma ut och vara aktiv, sitter man inne så mår man dåligt och mår man dåligt så syns det.

De som mobbar mår dåligt själv...varför de väljer att köra över nån annan begriper jag inte.

Jag hoppas att karma biter dem hårt!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (okänd)

Och till TS säger jag du borde byta umgänge. Normala människor kommenterar inte andras utseenden negativt om det inte är så att personen själv bett om en ärlig åsikt.

• Lynx123

Du behöver ändra på två saker: 1) sluta umgås med personer som är så elaka 2) jobba på din självkänsla.

• Anonym (Keso)

Vem bryr sig om sånt man inte kan rå för eller ändra på. Du är den du är. Och även om du är ful, so what. Vi är många som är i samma sits. Jag brukade vara skitsnygg som yngre men efter klimakteriet har jag bara gett upp, bryr mig noll och jag är verkligen ingen skönhet längre. Vilket är helt ok för min del. Jag vill ändå vara singel nu efter årtionden av äktenskap, så skönt att bara slippa bry sig och bara rå om sig själv. 

Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende