• Anonym (n)

Mår dåligt över mitt utseende

Ja, det gör jag. 
    Jag har fått höra upprepade negativa kommenterar om mitt utseende. Då är det illa-om man får höra det jämnt och ständigt. 
    Visst, att jag aldrig kommer bli en toppmodell är ingenting jag sörjer. Men det är tråkigt att få höra det.

Jag ser verkligen förjävlig ut. Jag ser ut som en häxa. Hatar min spegelbild. 

• Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende
  • Anonym (n)
    Lynx123 skrev 2025-02-20 16:02:31 följande:

Du behöver ändra på två saker: 1) sluta umgås med personer som är så elaka 2) jobba på din självkänsla.

Det är inte personer som jag umgås med. Jag går i skolan. 
  • Lynx123
    Anonym (n) skrev 2025-03-02 17:43:40 följande:
    Det är inte personer som jag umgås med. Jag går i skolan. 
    Då ska du prata med dina föräldrar och även skolkurator/lärare. Det är fasansfullt att bli mobbad och HELT oacceptabelt.
  • Anonym (Hemskt)

Om personer inte kan låta bli att tala illa om ditt utseende, så låter det som någon svartsjuka är med i bilden. 

Det är väldigt dåligt att börja bekräfta deras påståenden. Du behöver nog gå och prata med någon psykolog och event få hjälp att stärka ditt självförtroende. Kom ihåg att ett gott självförtroende gör en person vackrare.

• Anonym (n)
    Anonym (Hemskt) skrev 2025-03-02 23:57:16 följande:

Om personer inte kan låta bli att tala illa om ditt utseende, så låter det som någon svartsjuka är med i bilden. 

Det är väldigt dåligt att börja bekräfta deras påståenden. Du behöver nog gå och prata med någon psykolog och event få hjälp att stärka ditt självförtroende. Kom ihåg att ett gott självförtroende gör en person vackrare.

Tack, men det är nog inte så. 

Det är flera olika personer som har sagt så-klasskamrater.
  • Anonym (Man 9)

Titta i spegeln på morgonen, säg hej och ditt namn högt och nu tar vi denna dag gör de bästa med den ,
    så kommer du bosta de viktigaste för dig !

• Lynx123
    Anonym (n) skrev 2025-03-08 01:03:39 följande:
    Tack, men det är nog inte så. 

Det är flera olika personer som har sagt så-klasskamrater.
    Snälla, be om hjälp mot mobbningen. Vet att det kan vara jobbigt men du behöver få hjälp och det här måste sluta. Dina klasskamraters beteende är helt oacceptabelt.
  • Anonym (Polly)

Det är absolut inte ok att någon säger sånt till dig. Be om hjälp hos lärare och elevhälsan/studenthälsan! 

• Anonym (okänd)
    Lynx123 skrev 2025-03-08 06:50:33 följande:
    Snälla, be om hjälp mot mobbningen. Vet att det kan vara jobbigt men du behöver få hjälp och det här måste sluta. Dina klasskamraters beteende är helt oacceptabelt.
    Anonym (Polly) skrev 2025-03-08 06:55:53 följande:

Det är absolut inte ok att någon säger sånt till dig. Be om hjälp hos lärare och elevhälsan/studenthälsan! 

Fast TS gillar ju inte sitt utseende ändå. Även om de slutar. 
  • Goneril

På sistone har det funnits flera trådar gällande utseendet. I vissa fall rör det sig om en fixering och där behövs hjälp av psykolog att komma ur låsningen, men ibland rör det sig om defekter som skulle kunna rättas till. Detta är ju ett jättestort forum med expertis inom många områden, så rent konkreta råd skulle kunna förmedlas, detta förutsatt att trådstartarna faktiskt berättar vad de har för bekymmer och inte bara talar om "fulhet".                                                                                                                                                                                  Över- och underbett kan justeras, tänder kan förses med skalfasader, övervikt kan avhjälpas och klädstilen förbättras. Frisyren kan anpassas till huvudformen och dieten anpassas vid tunnhårighet, översyn av rutiner vid föning kan behövas för att inte slita onödigt på håret. Ja, nog finns det åtskilligt att göra, varje förbättring höjer självkänslan. Det gäller krasst nog att ta fram stora plånboken, vissa åtgärder kostar pengar.                                                                                                                       Vi har ju dessvärre hela det gäng som tycker att precis allting är ytligt och onödigt, man ska gilla sig själv precis som man är. Världen består av yta och vi måste alla ta ställning till hur vi vill förhålla oss till den. Visst vill vi kunna acceptera vår spegelbild! Det är inte fel att vara lite fåfäng, att vilja vara sitt bästa jag.

• Lynx123
    Anonym (okänd) skrev 2025-03-08 10:16:14 följande:
    Anonym (Polly) skrev 2025-03-08 06:55:53 följande:

Fast TS gillar ju inte sitt utseende ändå. Även om de slutar. 
    För att folk är elaka mot henne, ja. Det är ju det som knäcker henne.
Svar på tråden Mår dåligt över mitt utseende