Jättedålig bordplacering fest igår?!
Jag förstår TS. Jag blev bjuden på ett bröllop av en ny vän en gång. Blev glad och tänkte att vi är på väg att bli goda vänner. När jag kom till bröllopet så blev det tydligt att jag och min man vara var där för att fylla upp antalet brudens vänner, vi var ganska få. Både jag och min man fick de sämsta platserna längst ut på var sin bordsända. Jag satt mitt emot ett nytt par som bara gosade och pratade med varandra. Min man hamnade bredvid och mitt emot ett par med en ny bebis, de satt knappt vid bordet.
Dessutom hade bröllopet a och b gäster. A gästerna var bjudna till hela helgen och gick in och ut som de ville i stora huset. B gästerna fick veta att vi inte fick gå in i huset utan bara vara i partytältet och använda bajamajorna som stod uppställda en bit bort. Det var svinkallt på kvällen så vi åkte hem väldigt tidigt och min nya vänskap rann ut i sanden.
Det är klart att någon måste få de sämsta platserna men det är lika självklart att man blir ledsen om man är den som får de sämsta.