• Anonym (Tusse)

IVF resa 2025 , Gonal F och Fyramadel, biverkningar samt era erfarenheter av äggplock och återförande?

Känns som jag haft otur varje enskilt stick med fyramandel. Kört 3 omgångar nu. Nog mest jag som inte är bestämd nog. Det är nog bästa tipset; var riktigt bestämd. Jag misslyckades varje gång och fick inte in nålen och fick då lite panik och då gjorde det garanterat mer ont än vad det borde gjort. Övriga sprutor inga problem alls. 

• Anonym (Tusse)
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-03-01 17:31:41 följande:

tack Tusse för ditt svar! vad var det som gjorde tror du att det blev svårt? kändes nålen ?tjock??

Nålarna är trubbiga 
  • Anonym (Tusse)
    Kruxokrax skrev 2025-03-07 09:03:01 följande:

Det var det lilla, tänker bara på IVF dygnet runt just nu, så det är bara skönt att läsa om andra som är i liknande situation och skriva av sig ☺️

Men vad snopet att det var fullt!! ☹️ Har kliniken åtminstone sagt att ni får förtur nästa månad då ni kan? 

Och ja, det är ett jäkla pussel med IVF-snurren. Jag fick göra insättning!! Men är redan lite orolig inför nästa återföring om denna inte tar sig, haha, måste försöka hejda mig.

Jag har turen att ha ett ganska flexibelt jobb och kan jobba hemifrån ibland, och min chef är väldigt liberal med att vi går på läkarbesök under dagen så länge vi sköter våra arbetsuppgifter. Hittills har jag haft helt osannolik tur och nästan alla mina besök har fallit på tider då jag inte haft möten. Vid äggplocket sa jag att jag skulle till läkaren och tog ledigt. Jag är absolut inte bekväm med att berätta om att jag gör IVF för hela kollegiet, men blir det en till runda är det osannolikt att jag har lika tur med hur besöken faller, och då tänker jag att jag berättar för min chef men ingen annan. Hur har du gjort, har du berättat och vad sa du då? 

Hoppas att väntan går fort och att ni kan njuta av resan 🥰

Jag har helt katastrofala krockat med mitt jobb, hela tiden. Jag reser i tjänsten väldigt mycket och behöver  förebyggande ofta ta 1-2 veckor ledigt inför ett försök för att garantera att jag har möjlighet till undersökningar plock och insättning. OTROLIGT jobbigt föregående försök när de var fullt och jag skulle vänta en månad ?. Så har jag förberett med semester och allt. 
  • Anonym (Tusse)
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-03-08 16:36:01 följande:

Det låter jobbigt Tusse. Var befinner du dig nu i procesen?

Just nu ruvar jag så hoppas det går vägen så det är slut med undanflykter på jobbet. Börjar genuint få problem på jobbet pga den märkliga frånvaron i tid och otid då jag hållit på nu i 2 år? 
  • Anonym (Tusse)
    Anonym (Sueeeee) skrev 2025-03-09 13:01:33 följande:

Hej hoppar in här med min fråga!
    började med min gonal F igår och det va 3 dagen på min mens men jag hade inte mycket blödning alls, nu 4 dagen så är det bruna blödningar undrar ifall jag har gjort något fel eller skulle börja lite tidigare. innan jag började så pratade jag med min barnmorska som sa det går bra o börja 2-3 dagen på mensen. Någon som har svar eller varit med om samma och kan vara en snäll själ och svara för att minska min oro

Jag har haft likande en av mina stimuleringar. Klinken tyckte bara jag kunde börja nån dag senare men då fick jag riktig röd blödning ett par dagar senare och började då med sprutorna.  
  • Anonym (Tusse)
    Anonym (Sueeeee) skrev 2025-03-09 17:00:53 följande:

Tackk för svaret? Jag har redan haft mina blödningar men dom varade inte mer än 2-3 dagar och nu när jag har börjat med sprutorna så har jag inga blödningar är det okej? Kommer det påverka behandling på något negativt sätt

Det vet jag tyvärr inte. Det jag skulle vara orolig för är väl främst om det inte var mensen du fick så att du nu inte startat i början av cykeln.
Svar på tråden IVF resa 2025 , Gonal F och Fyramadel, biverkningar samt era erfarenheter av äggplock och återförande?