Kruxokrax skrev 2025-03-07 09:03:01 följande:
Det var det lilla, tänker bara på IVF dygnet runt just nu, så det är bara skönt att läsa om andra som är i liknande situation och skriva av sig ☺️
Men vad snopet att det var fullt!! ☹️ Har kliniken åtminstone sagt att ni får förtur nästa månad då ni kan?
Och ja, det är ett jäkla pussel med IVF-snurren. Jag fick göra insättning!! Men är redan lite orolig inför nästa återföring om denna inte tar sig, haha, måste försöka hejda mig.
Jag har turen att ha ett ganska flexibelt jobb och kan jobba hemifrån ibland, och min chef är väldigt liberal med att vi går på läkarbesök under dagen så länge vi sköter våra arbetsuppgifter. Hittills har jag haft helt osannolik tur och nästan alla mina besök har fallit på tider då jag inte haft möten. Vid äggplocket sa jag att jag skulle till läkaren och tog ledigt. Jag är absolut inte bekväm med att berätta om att jag gör IVF för hela kollegiet, men blir det en till runda är det osannolikt att jag har lika tur med hur besöken faller, och då tänker jag att jag berättar för min chef men ingen annan. Hur har du gjort, har du berättat och vad sa du då?
Hoppas att väntan går fort och att ni kan njuta av resan 🥰
Jag har helt katastrofala krockat med mitt jobb, hela tiden. Jag reser i tjänsten väldigt mycket och behöver förebyggande ofta ta 1-2 veckor ledigt inför ett försök för att garantera att jag har möjlighet till undersökningar plock och insättning. OTROLIGT jobbigt föregående försök när de var fullt och jag skulle vänta en månad ?. Så har jag förberett med semester och allt.