Inlägg från: Anonym (okänd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (okänd)

Min sambo tycker att barnet kom olägligt och hade önskat att jag gjorde abort

Så livet blev inte som han ville och han skyller det på dig för att du inte löser det åt honom trots stora konsekvenser för dig och trots det var hans eget fel. Han verkar anse att han har rättigheter till sina önskemål och du ska betala priset. Kanske har han det bättre utan dig då om du nu är en sån besvikelse 

• Anonym (okänd)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2025-02-25 10:45:52 följande:

Nu har vi pratat ut ordentligt om det här och vi är överens om att vi är två i det här och att vi gör det här tillsammans. Men jag känner inte riktigt att jag kan glädjas själv åt graviditeten än, dels för att det hände ?olägligt? och för att jag samtidigt har en enorm stress att hitta ett jobb. Det här kommer vara min sista graviditet så det känns skittråkigt att inte kunna njuta av den, det blev ju inte direkt bättra av att höra att min sambo tidigare hoppades på att jag skulle vilja göra abort heller. Hoppas att det känns mer verkligt och att vi båda kan känna glädje och förväntan efter KUB. 

TACK för alla fina svar! Jag vet att det här kommer gå. Det kommer vara tufft tills jag får ett jobb, men det handlar om en relativt kort period i våra liv och det kommer lösa sig framöver. 

Ja han har all rätt att hoppas på det men VARFÖR berättade han det för dig? Och i efterhand? Vad ville han uppnå, få dig att må dåligt? Känna dig tvingad till en sen abort?
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2025-02-25 12:53:50 följande:
    Bra fråga. Känns som att han ville ge mig dåligt samvete för att jag inte tog mitt förnuft till fånga tidigare. Riktigt elakt i så fall och jag hade som sagt inte en tanke på att han kanske ville att jag skulle göra abort för han reagerade inte ens negativt på det positiva graviditetstestet. Jag är i alla fall helt säker på att han inte vill att jag gör abort nu. Men bara att han önskade det när jag var väldigt tidigt gravid gör ont. 
    I så fall hade han ju sörjt aborten nu, om du hade gjort den som han hoppats.

Men jag hoppas du har rätt och att han ändrat sig.
Svar på tråden Min sambo tycker att barnet kom olägligt och hade önskat att jag gjorde abort