• Anonym (Dålig hyresvärd)

Har jag världens sämsta hyresvärd?

Bor söder om söder i Stockholm Stad av en hyresvärd som har ett internet som inte fungerar ordentligt, en säkring som går av vid användning av mikrovågsugn så man behöver ta på den igen. 

Utöver det förekommer skador på väggarna som hon täckt för med gardiner. (Kan visa bild sen). Diskmaskin saknas också samtidigt som hon gör om i rummet och hon kan inte ens prata med mig. 

Har ni liknande upplevelser? Detta är alltså 6000 kr för ett rum på ca 15 cm². 

• Svar på tråden Har jag världens sämsta hyresvärd?
  • Anonym (Sambos)

Vad sa hon när du frågade om ica-påsen?

Anonym (Sambos) skrev 2025-04-01 21:58:18 följande:

Vad sa hon när du frågade om ica-påsen?

Inte frågat för hon skulle dementera oavsett eller skylla på mig 
  • Anonym (Sambos)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-01 21:59:48 följande:
    Inte frågat för hon skulle dementera oavsett eller skylla på mig 
    Kan du ge exempel på saker du tagit upp tidigare som hon dementerat? 
  • Anonym (Lin)

Vad har hon sagt när du bett om att få nyckeln till rummet? 

Nu skrev jag till henne att hon skulle fixa med hunden men då duckar hon frågan och säger "Och du är inne hela dygnet" för jag söker jobb och när jag dessutom är ute en del och "jag tycker synd om dig ung kille som är inne hela tiden tragiskt" som hon skrev ironiskt 

• Anonym (Varför ens försöka...)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-02 12:44:03 följande:

Nu skrev jag till henne att hon skulle fixa med hunden men då duckar hon frågan och säger "Och du är inne hela dygnet" för jag söker jobb och när jag dessutom är ute en del och "jag tycker synd om dig ung kille som är inne hela tiden tragiskt" som hon skrev ironiskt 

Tänk om det inte var ironiskt menat, det hyresvärden skrev?

Ärligt talat, Dorothy, flytta hem till Kansas igen*. Det är så här bostadsmarknaden ser ut i Stockholmsområdet, eftersom ni är så många som är beredda att betala för vilket litet kyffe som helst. Då blir resultatet att du får bo i diverse kyffen och betala överhyror.
    Flytta hem till din uppväxtort igen, eller till en mindre universitetsstad med mer fungerande bostadsmarknad. Ansökningstiden till höstterminen har inte gått ut än, så du kan söka dig till ett annat universitet/högskola.
    Ärligt, har du haft några som helst fördelar av att bo i Stockholmsområdet hittills?

*äldre populärkulturell referens, googla "Trollkarlen från Oz", innan du slänger dig på tangentbordet för att skriva "Jag heter inte Dorothy lol".
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-02 13:29:15 följande:
    Tänk om det inte var ironiskt menat, det hyresvärden skrev?

Ärligt talat, Dorothy, flytta hem till Kansas igen*. Det är så här bostadsmarknaden ser ut i Stockholmsområdet, eftersom ni är så många som är beredda att betala för vilket litet kyffe som helst. Då blir resultatet att du får bo i diverse kyffen och betala överhyror.
    Flytta hem till din uppväxtort igen, eller till en mindre universitetsstad med mer fungerande bostadsmarknad. Ansökningstiden till höstterminen har inte gått ut än, så du kan söka dig till ett annat universitet/högskola.
    Ärligt, har du haft några som helst fördelar av att bo i Stockholmsområdet hittills?

*äldre populärkulturell referens, googla "Trollkarlen från Oz", innan du slänger dig på tangentbordet för att skriva "Jag heter inte Dorothy lol".
    Finns inget annat ställe med mer "enkla jobb" och jobb överlag i hela Sverige... 
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-04-02 13:56:56 följande:
    Finns inget annat ställe med mer "enkla jobb" och jobb överlag i hela Sverige... 
    Men du har ju inte fått något "enkelt" jobb? Det beror inte bara på dig, faktiskt, det beror på att kommunerna i Stockholms län överlag har hög arbetslöshet och ni är många som konkurrerar om jobben:
    Så hög är arbetslösheten där du bor ? siffror för alla kommuner ? Arbetet

Som du ser är läget illa i Skåne och Stockholmsområdet. Kommunerna med den lägsta arbetslösheten ligger alla i Norrland.
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-04-02 14:13:25 följande:
    Men du har ju inte fått något "enkelt" jobb? Det beror inte bara på dig, faktiskt, det beror på att kommunerna i Stockholms län överlag har hög arbetslöshet och ni är många som konkurrerar om jobben:
    Så hög är arbetslösheten där du bor ? siffror för alla kommuner ? Arbetet

Som du ser är läget illa i Skåne och Stockholmsområdet. Kommunerna med den lägsta arbetslösheten ligger alla i Norrland.
    Har anmält anonym om hunden som stör (grannar hör också när den skäller) till BRF:en iaf 
  • Anonym (Sambos)

Men du får prata med henne! Du verkar väldigt handfallen!

Svar på tråden Har jag världens sämsta hyresvärd?