• Anonym (Dålig hyresvärd)

Har jag världens sämsta hyresvärd?

Bor söder om söder i Stockholm Stad av en hyresvärd som har ett internet som inte fungerar ordentligt, en säkring som går av vid användning av mikrovågsugn så man behöver ta på den igen. 

Utöver det förekommer skador på väggarna som hon täckt för med gardiner. (Kan visa bild sen). Diskmaskin saknas också samtidigt som hon gör om i rummet och hon kan inte ens prata med mig. 

Har ni liknande upplevelser? Detta är alltså 6000 kr för ett rum på ca 15 cm². 

• Svar på tråden Har jag världens sämsta hyresvärd?
  • Anonym (Elise)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-03-23 17:11:39 följande:
    Hon kommer dementera oavsett. Hon kan inte ens diska...
    Fy fasen! Jag förstår att du känner att det vore bra om där fanns en diskmaskin.

Påsen är fortfarande inte tillbaka. Den låg i rummet mitt helt synligt innan jag åkte iväg och sen när jag kom tillbaka var den borta som sagt. 

• Anonym (Jag)

Bor man själv kan man ju lämna disk någon dag om man inte orkar diska direkt men delar man bostad någon tycker jag inte att man lämnar massa disk sådär. Hade själv en inneboende (en kompis) för längesen som gjorde det (hade inte heller diskmaskin). Vi var i 20-årsåldern och jag var ensamstående med en liten bebis då .. Jag minns en gång när jag var magsjuk och hon och hennes kille som hon hade tagit dit hade lämnat massa disk och matrester som jag fick diska när de åkte iväg över helgen.. Usch, en riktig gris var hon. När hon flyttade sen var vår vänskap över också. 

Med nästa inneboende (en kille , också kompis / bekant) kom vi överens om hur vi skulle dela upp städning av gemensamma utrymmen och båda diskade , vi är fortfarande vänner 15+ år senare och bjuder varandra på dop och födelsedagskalas och sånt. 

Anonym (Jag) skrev 2025-03-24 10:16:19 följande:

Bor man själv kan man ju lämna disk någon dag om man inte orkar diska direkt men delar man bostad någon tycker jag inte att man lämnar massa disk sådär. Hade själv en inneboende (en kompis) för längesen som gjorde det (hade inte heller diskmaskin). Vi var i 20-årsåldern och jag var ensamstående med en liten bebis då .. Jag minns en gång när jag var magsjuk och hon och hennes kille som hon hade tagit dit hade lämnat massa disk och matrester som jag fick diska när de åkte iväg över helgen.. Usch, en riktig gris var hon. När hon flyttade sen var vår vänskap över också. 

Med nästa inneboende (en kille , också kompis / bekant) kom vi överens om hur vi skulle dela upp städning av gemensamma utrymmen och båda diskade , vi är fortfarande vänner 15+ år senare och bjuder varandra på dop och födelsedagskalas och sånt. 

Ja, jag diskar efter jag använt men inte hon. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-03-24 10:23:49 följande:
    Ja, jag diskar efter jag använt men inte hon. 
    Jo förstår , jag tycker verkligen båda ska göra det när man delar kök. Det är ju som sagt skillnad om man bor själv , då gör man som man vill men det funkar inte att lämna massa disk som hon gör när man delar med någon. Du borde nog ta upp det med henne tycker jag. 
    Anonym (Jag) skrev 2025-03-24 10:41:40 följande:
    Jo förstår , jag tycker verkligen båda ska göra det när man delar kök. Det är ju som sagt skillnad om man bor själv , då gör man som man vill men det funkar inte att lämna massa disk som hon gör när man delar med någon. Du borde nog ta upp det med henne tycker jag. 
    Hon bryr sig inte ändå. Nu har hon diskat men det tog flera timmar från när den bilden togs. Att hon också ens går in i rummet utan att ha frågat mig är dåligt och flyttat en sådan här stor ICA-påse/väska som man lägger saker i när man handlar ex. 
  • Anonym (Las dorren)
    Anonym (Dålig hyresvärd) skrev 2025-03-24 10:44:15 följande:
    Hon bryr sig inte ändå. Nu har hon diskat men det tog flera timmar från när den bilden togs. Att hon också ens går in i rummet utan att ha frågat mig är dåligt och flyttat en sådan här stor ICA-påse/väska som man lägger saker i när man handlar ex. 
    Har du inget las pa din dorr? Borde finnas, sa las i sa fall varje gang du gar ut. Och se till att inte ha vardesaker framme.
    Sen ar det inget konstigt att be hyresvarden att inte ga in i ditt rum. Det borde vara en sjalvklarhet. Sa fragan ar varfor du inte fragar hyresvarden rakt ut, eller ar hen obehaglig sa att du helst vill slippa kontakt med hen tills du flyttat ut?
    Anonym (Las dorren) skrev 2025-03-24 11:38:58 följande:
    Har du inget las pa din dorr? Borde finnas, sa las i sa fall varje gang du gar ut. Och se till att inte ha vardesaker framme.
    Sen ar det inget konstigt att be hyresvarden att inte ga in i ditt rum. Det borde vara en sjalvklarhet. Sa fragan ar varfor du inte fragar hyresvarden rakt ut, eller ar hen obehaglig sa att du helst vill slippa kontakt med hen tills du flyttat ut?
    Finns ett lås men inget jag kan låsa med då jag saknar den nyckeln
  • Anonym (...)
    Och det kan inte du heller eller? Ni ska väl diska det ni använder själva.... Du ska snart flytta, kan du inte lägga din energi på annat, bit ihop en stund 

Och nu har hon helt oannonserat tagit hit ngn hund som skäller hela dagarna och som går i rummet..... 

Svar på tråden Har jag världens sämsta hyresvärd?