Inlägg från: Anonym (Loka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loka)

Rädsla för krig

Anonym (Oro) skrev 2025-02-25 08:19:57 följande:
    Hej! Nej, av alla jag känner är jag den som minst stoppar huvudet i sanden. Jag har förberett någorlunda här hemma, fattas elverk. Men frågan är också hur man förbereder sig psykiskt? Och hur ska man tänka angående barnen?
    Ukraina är i krig, men folk fortsätter leva ändå. Barnen går i skola osv. Ta reda på var närmsta skyddsrum är. Läs på hur det ser ut i Ukraina. 
  • Anonym (Loka)
    Anonym (Kvinna, ej rädd) skrev 2025-02-25 09:23:22 följande:

Nu är det verkligheten en fördel att ha skött sig själv, och inte varit beroende av en enda människa..
    Känner mig inte ett dugg rädd för krig. Jag har absolut ingenting att förlora. Inga barn eller man. Så skönt haha 

Tänker fortsätta med det, även om kriget kommer. Vet precis hur jag ska göra. Det involverar inget falskt som att människor i Sverige helt plötsligt ska vara ett team och hjälpa varandra. När vi annars skiter i varandra som medmänniskor. Är riktigt allergisk mot sådan skit. Jag kommer fortsätta sköta mig själv. 

Du låter bara tragisk. Ingen att älska, ingen att sakna. Ja, du mår säkert bra, som trampar på andra. 
Svar på tråden Rädsla för krig