• Anonym (Anna)

Socanmäld för nålstick i armar

Ska du ha stuckit barnen menar du?
    Jag skulle inte oroa mig så länge jag vet med mig att jag är oskyldig. Om Soc hör av sig blir det ett möte, om de då anser att det inte finns oro för barn så är det inget mer med det annars öppnas en utredning. De kommer då antagligen erbjuda olika sorters stöd Och du gör rätt i att samarbeta. Men som sagt om du vet med dig att dina barn mår bra och är väl omhändertagen så ska du inte oroa dig. Vem har anmält dett, hur vet du det här??

• Anonym (Anna)

Ts tror inte du be göra något drogtest om du inte vill, tror faktiskt inte Soc har rätt att kräva det. Om du vet med dig att du är oskyldig tycker jag du ska sluta oroa dig. 

Men OM du däremot har ett missbruk tycker jag du ska ta den chans du får till hjälp.

Angående personalen, har en kollega till den som anmält berättar för dig utan att denne håller med (känner oro för dig/barnet)?   

Väldigt oprofessionell Personal isåfall måste jag isåfall säga?

• Anonym (Anna)

Du kan läsa på lite vad som händer på en sida som heter Soctanter på nätet.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Less) skrev 2025-02-27 08:51:30 följande:

Det är nålstick, men inte på grund av droger, utan från läkarbesök. Det har jag sagt till förskolan flera gånger, pratat om de jobbiga läkarbesöken... känns så sjukt...

Ja men då så det är väl bara förklara det. Sen tycker jag det kan vara på plats med ett möte med f skolan. Om de fortsätter misstänka dig så starkt utan nån som helst sanning i bör du överväga att byta förskola. 
Svar på tråden Socanmäld för nålstick i armar