• Anonym (Jag)

Socanmäld för nålstick i armar

Är det du som har misstänkta nålstick? Det är ju bara att lämna drogtest så är det ur världen. Förutsatt att du inte missbrukar nåt såklart. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (Less) skrev 2025-02-26 14:53:44 följande:

Ja det är i mina armar och nej jag är inte missbrukare. Jag fick veta för att en i personalen berättade det. Inte samma som anmält.

Då har du inget att oroa dig för. Soc kommer höra av sig, antagligen vilja träffa dig. Då är det bara att säga sanningen och så kan du erbjuda dig att genast lämna drogtest. Så kommer detta vara över.

Förstår att det känns jobbigt med förskolan men de har en skyldighet att anmäla om de känner oro och de har väl sett nåt som oroade.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (KalleKula) skrev 2025-02-26 15:23:47 följande:

Förstår att det är jobbigt. Gången kan säkert skilja sig mellan olika kommuner men ser ut ungefär så här : 

De har två veckor på sig från inkommen anmälan att göra en första bedömning, då de avgör om de ska påbörja en utredning eller inte. 
    Det troliga är att de kommer att ringa och boka tid för ett första möte med dig som ett led i sin bedömning, alltså detta görs innan utredning formellt är startad sedan fattas beslut om att starta utredning eller inte. 

2 veckor?! Nej. Snarare 2 dagar.
Svar på tråden Socanmäld för nålstick i armar