Inlägg från: Anonym (Ki) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ki)

Socanmäld för nålstick i armar

Anonym (Kritisk Förälder) skrev 2025-02-27 07:26:09 följande:

Finns ingen som helst anledning att lämna något drogtest. Du behöver inte ens svara om soc hör av sig.

Ev kan du göra en motanmälan mot förskolan hos huvudmannen. Säg att utpekad personal luktar sprit och sluddrar på måndagmorgon.  

Med utgångspunkt från egen erfarenhet säger jag: gå för guds skull inte emot soc. Säger soc att du ska slicka gatan ren, så slicka gatan ren. Vi protesterade när de gjorde barnen illa, men sitt eget välmående gör man bäst i att lägga åt sidan. 

TS, ber de om drogtest, gör det utan att klaga. Du vill inte skapa bråk med soc. 

• Anonym (Ki)

Såg nu att det är från läkarbesök. Om du ger tillåtelse så kan Socialtjänsten läsa dina journaler, då ser de. Jag hade i ditt läge bett läkaren skicka ett intyg till dem om att du ofta blir stucken. Soc själva kan vara väldigt långsamma (överbelastade), så det går nog fortare om du initierar det. Och all kommunikation med Socialtjänsten bör man dokumentera, så att du har bevis om de blandar ihop saker och trasslar till det. Det är därför det ska göras skriftligt, gärna mejl med läskvitto. 

Det kommer helt säkert att ordna sig, du har ju en förklaring till vad personen såg. Men jag förstår att det känns hemskt. Jag blev anklagad för ännu värre grejer, så jag vet hur det är. 

Skitkonstigt att personen inte kopplade sticken med dina vårdbesök som du berättat om, men alla människor är inte de vassaste knivarna. De anmälde för att de bryr sig om ditt barn, kan vara bra att tänka på när det känns jobbigt. 

Svar på tråden Socanmäld för nålstick i armar