• Anonym (Anna2)

Socanmäld för nålstick i armar

Om det inte redan löst sig så kontakta soc själv idag och be om att få lämna drogtest så fort som möjligt. Ta ett snabbt videoklipp på dina armar och där man ser ansiktet tillsammans med något som visar dagens datum (förslagsvis telefonen med en nyhetssida öppen), och maila till dig själv (med 99% sannolikt totalt onödigt, men OM detta går så långt som till rättegång så kan det vara värdefullt att veta hur dina armar faktiskt såg ut i samband med att anmälan gjordes). 

• Anonym (Anna2)
    Anonym (Anna2) skrev 2025-02-27 07:45:03 följande:

Om det inte redan löst sig så kontakta soc själv idag och be om att få lämna drogtest så fort som möjligt. Ta ett snabbt videoklipp på dina armar och där man ser ansiktet tillsammans med något som visar dagens datum (förslagsvis telefonen med en nyhetssida öppen), och maila till dig själv (med 99% sannolikt totalt onödigt, men OM detta går så långt som till rättegång så kan det vara värdefullt att veta hur dina armar faktiskt såg ut i samband med att anmälan gjordes). 

Alternativt: gå till din husläkare och be om en drogscreening och en dokumentation av armarna. 
  • Anonym (Anna2)
    Anonym (Kritisk Förälder) skrev 2025-02-27 08:07:49 följande:
    Jag förstår att du känner så. 

Vänta och se vad socialtjänsten säger. Berätta att du tyckte att en i personalen luktade sprit och att du nämnde det och nu tror att de anmält dig för att hämnas. 

Om de kräver dogtest av dig, borde det även gälla personalen. Du kan nämna att de borde gå på antabus och blåsa i alkometer före varje arbetspass. Det är ju trots allt barn de tar hand om. Betätta att du sätter barnens behov i centrum och känner oro för att lämna ditt barn där. Ta även upp det med huvudmannen. 
    Nej, men snälla. Risken om TS börjar hitta på sådana här saker är ju att det framkommer att det är lögn och att TS framstår som att hon försöker dölja något. Det sämsta man kan göra i ett läge där man inte har någon att dölja är att börja ljuga eller försöka hämnas. 
  • Anonym (Anna2)
    Anonym (Less) skrev 2025-02-27 08:51:30 följande:

Det är nålstick, men inte på grund av droger, utan från läkarbesök. Det har jag sagt till förskolan flera gånger, pratat om de jobbiga läkarbesöken... känns så sjukt...

Jaha, då tar jag tillbaka mina tidigare råd om drogtester och videobevis. Varje gång du lämnar prover fås ett svar som dokumenteras i journalen med datum. Således är det dokumenterat att du lämnar prover ofta och därmed finns det en VÄLDIGT rimlig förklaring till stickmärkena. Du behöver inte göra något ytterligare, utan om soc kontaktar dig så berättar du detta och ber dem hämta ut journalanteckningarna. Det kommer givetvis att bli nedlagt på en gång.

Jag beklagar att du får gå igenom detta mitt i vad som redan verkar vara en jobbig situation. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Anna2)

Hur har det gått, TS? 

Svar på tråden Socanmäld för nålstick i armar