Inlägg från: Anonym (Tror) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tror)

Socanmäld för nålstick i armar

Anonym (Anna) skrev 2025-02-27 08:23:57 följande:

Ts tror inte du be göra något drogtest om du inte vill, tror faktiskt inte Soc har rätt att kräva det. Om du vet med dig att du är oskyldig tycker jag du ska sluta oroa dig. 

Men OM du däremot har ett missbruk tycker jag du ska ta den chans du får till hjälp.

Angående personalen, har en kollega till den som anmält berättar för dig utan att denne håller med (känner oro för dig/barnet)?   

Väldigt oprofessionell Personal isåfall måste jag isåfall säga?

Jag tror att de har rätt att kräva det, men inte säker. De kan kräva det för försörjningsstöd och vid umgänge om föräldern haft minsta antydan till att ta droger tidigare. Behöver inte ens handla om missbruk. Utan sporadiskt bruk.
    Bara för ts att kissa i en mugg så är det klart sen. Är man oskyldig har man inget att oroa sig för när det är så lätt att bevisa.

Håller med i övrigt.
  • Anonym (Tror)

Nu läste jag att det finns i journalen att ts tar prov ofta. Så inget att oroa sig för.

Varför skulle ett negativt prov betyda problem med vården i framtiden?
    Jag har haft missbruk men varit ren i 20 år, aldrig haft problem med vården trots mängder med missbruksbevis i min journal tidigare. Det är få som jobbar inom vården som vill jävlas med folk som hamnat snett även om det förekommer men då syftar jag på aktiva missbrukare och ingen som lämnat ett enda rent drogtest. 

Svar på tråden Socanmäld för nålstick i armar