Anonym (Tusse) skrev 2025-02-27 18:08:23 följande:
Det här var nog det löjligaste jag läst på länge. Jag har rekryterat till säkerhetsklassade tjänster i drygt 10 år och rekryterat höga befattningar längre än så. Detta är inte sant. Vet inte vad du rekryterar till för påhittade agenttjänster men i den verkliga världen påverkar inte negativt drogtest någon rekrytering negativt. Möjligen kan du ju just behöva gör drogtester så du får ännu fler negativa drogtester i din portfölj. Görs drogtester på nästan alla seriösa arbetsplatser. Jobbigt för alla anställda med alla deras negativa provsvar de samlar på sig.
Oroa dig inte TS. Har du inget att dölja är ingen fara. Förstår dock att förtroendet för förskolan sjönk. Tänk dock större. De anmäler när de är oroliga. Hellre en gång för mycket än för lite. Du är en gång för mycket, de kommer läggas ned. Sträck på dig och åk till förskolan imorgon. Ryck på axlarna och säg till dem jaja inga konstigheter, jag har inget att dölja så sov får gärna ringa så ska jag förklara mig. Sen kan du få vara både arg och besviken på dem när du kommer hem igen. Helt förståligt.
Dra den om rödluvan. Du har inte ens rekryterat en hamburgevändare på McDonalds.
Självklart ligger det TS i fatet att få socanmälningar på sig. Även det faktum att misstänkt droganvändning dyker upp i journalen vid slagning.
Nej, de anmäler inte när de är oroliga. De anmäler för att de har autistisk personal som läser riktlinjer ordagrant utan att tänka och göra egen kritisk bedömning.
Föreslår att TS gör en motanmälan hos huvudman med krav på åtgärder. Om inga åtgärder sker så anmälan hos Skolinspektionen. Då får de göra en opartisk bedömning om det råder missförhållanden eller inte. Hellre en anmälan och utredning för mycket, än en för lite? Var det inte så du sa?