Inlägg från: mammaEmma |Visa alla inlägg
  • mammaEmma

Teleborg/Växjö

Teleborg är hemma för mig! Även om jag inte bor där nu men är uppväxt där. Har bott där i 20 av min 27 år....

Vad vill du veta?

• mammaEmma

Hmmm, ligger om jag inte minns fel så ligger det brevid sportfältet. (Bakom Teleborgshallen)
    Vad jag kan komma ihåg så är det ett bra område. Det är nära till det mesta, skola, dagis, bank, affär...tja allt finns på prommenadavstånd. Jag är uppvuxen på Dragonvägen som ligger där grusplanen slutar. Låter kanske lite konstigt men när du är mer bekannt med området så förstår du vad jag menar.

• mammaEmma

Haha, då kan jag upplysa om att varje vår är det "grisfest" nere vid Trummen för alla studenterna. Infaller i maj ungefär. Då kan man på nätterna höra lite dunka dunka där ifrån. Men det är absolut ingen som stör!

Och det händer att det rymmer en och annan stackare men dom sticker ju ifrån stan rätt snabbt för att slippa bli hittade.
    Så det är inget att oroa sig för.

• mammaEmma

Om jag skulle flytta hem till Växjö igen så är Teleborg ett område som jag skulle kunna tänka mig att bo på. Och låta mina barn växa upp med gott samvete.

• mammaEmma

Hus priserna har stigit jätte mycket de senaste åren. Min föräldrar köpte vårt hus för 420 000:- 1982 och sålde det för ett år sedan för nästan 1700 000:-

Helt ok affär!

Svar på tråden Teleborg/Växjö