Teleborg/Växjö
Hej....
Vi ska snart flytta till Teleborg i Växjö och jag undrar om det finns ngn på denna sida som bor där?
Kanske skulle kunna berätta lite om området osv...
Tacksam för svar.....
Hej....
Vi ska snart flytta till Teleborg i Växjö och jag undrar om det finns ngn på denna sida som bor där?
Kanske skulle kunna berätta lite om området osv...
Tacksam för svar.....
Nattsaga..
Ja det känns som så...
det var väl rena rama turen. Blev överlyckliga , för hus har man knappast råd med där iaf.
Hehe husen kostar ju endel på Teleborg ja
Nattsaga...
Jo dom gör ju det.
Men även här i Alvesta... Min fästman bor ju här nu och vi har ju kollat runt både i Växjö o Alvesta.... Men visst vet dom hur man tar betalt... Hehe
Jo men det är ju så, huspriserna lär ju knappast minska
Hus priserna har stigit jätte mycket de senaste åren. Min föräldrar köpte vårt hus för 420 000:- 1982 och sålde det för ett år sedan för nästan 1700 000:-
Helt ok affär!
Har bott i växjö i fem år, både på själva teleborg och på campus och även borta vid simhallen. Har trivts jättebra!
Nä , det känns som det är ett attraktivt område... Men visserligen är ju huspriserna höga i hela Växjö.
Mamma Emma....
Oj vilken vinst.
Happy 76...
Tack , skönt o höra.
Ja Hovshaga, Högstorp ,Öjaby och Teleborg är väll relativt attraktiva områden och huspriserna där är höga
OK....
Hovshaga kollade vi på radhus , inte dyrt o köpa det ... Men väldigt dyra hyror ..
Men relativt nybyggt får man väl skylla på där kanske.
Kan inget om Högstorp o Öjaby.
Öjaby är bäst har bott där i ett hus hur trevligt som hälst nära badstrad o allt.
Ja växte upp på Hovshaga, de var ett lugnt område med många barnfamiljer
Nattsaga...
Ok , jo vi valde det området först... Verkade vara mye natur och rena familjeidyllen... Men det blidde inte så... Men nån gång kanske man kan köpa ett hus däråt =)
Jag är uppväxt där, men bor där inte nu. Fråga vad du vill!
Nadjis....
Ska ha dig i tankarna....
Det är så svårt o komma på frågor nu när jag väl får hjälp... Får skriva ner mina frågor och återkomma tror jag =) hehe
Gör så.. Du får fråga om Grimslöv, torsåsby, Lindome och kristianstad oxå.. har bott där med
Fast det är kanske inte aktuellt
Nadjis...
Nä inte som jag vet nu iaf... Tänkte prova på Växjö först . Hehe
Jag bodde ett år eller två på Blidensväg när jag var liten sen flyttade vi till Södra Telleborg. Gick hela min skoltid på Ljungfälleskolan och sen på TC. Jag tycker själv att jag har haft en dröm-uppväxt men det var ju ett par år sen nu, så jag vet inte hur läget är på teleborg idag... Området har ju närhet till allt iaf. skola, dagis post, bank, affär grönska mm mm. Jag skulle verkligen kunna tänka mig att låta mina barn växa upp på Teleborg om det är lika lugnt som för 20 år sen
Martina
Jag bor på Teleborg och trivs kanoooon här. Lungt och fridsamt område och ändå inte så långt till stan. Vart på Teleborg skall du flytta? Nightdriversgirl ? Skriv gärna till mig så berättar jag mer.