Inlägg från: Anonym (Vad jag vill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad jag vill)

Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?

Jag tar på mig vad JAG vill, vad JAG tycker är snyggt och det varierar utifrån vilken känsla jag har eller vill ha. Ibland är det pösiga kläder för att jag inte vill synas alls. Ibland är det kort kjol och högklackade stövletter för att jag vill känna mig snygg och ibland är det något där emellan. Det betyder INTE att jag vill ha uppmärksamhet. 

I min ungdom klädde jag mig alltid i tighta kläder för att det var vad jag gillade. Fick frågan av en manlig klasskamrat i gymnasiet som var i samma tankegång som TS "varför klär du dig alltid i tighta kläder  är det för att hetsa upp oss killar?". Jag bara tittade på honom och skakade på huvudet. 

• Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Tankenöt) skrev 2025-02-26 17:16:40 följande:
    I mångt och mycket så kan du ha rätt. Men det är tex hyfsat vanligt att tjejer på gym klär sig sexigt och sen filmar dom män som tittar på dom och lägger ut för allmän beskådan.
    Vad ska jag ha på mig på gymmet då om jag inte får ha på mig tighta leggings eller kortbyxor, sportbh och linne? Häromdagen hade jag glömt linne så då blev det kortbyxor och sportbh. 

Vad är "sexig klädsel" på gymmet? 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Tecum skrev 2025-02-26 18:44:41 följande:
    Helt rätt tänkt att du ska klä dig som du vill! Men då är det inte läge att gnälla över att de signaler du skickar ut tolkas fel av vissa.
    Nu menar jag inte att DU gör det, men vissa kvinnor gör det.
    Fast du (eller andra män) har ju inte en aning om varför jag eller någon annan kvinna klätt oss som vi gjort för just den dagen. Ge faan i att lägga in något i klädvalet i stället. Låt bli att glo och kommentera. Allt kvinnor gör är inte till för att hetsa upp män. 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Myt-spräckaren) skrev 2025-02-26 19:09:03 följande:

Helt rätt, det innebär att vi män kan tänka på samma sätt som du. Såhär: 

Jag glor, rå-glor, på vilka unga sexiga tjejer JAG vill och det varierar hur kåt jag är. Det betyder inte att jag vill bli dömd av någon.

Så du anser att kvinnor inte ska få gå klädda som de vill utan att behöva utstå mäns ovälkomna stirrande? På samma vis som fundamentalister anser (i alla de abrahamitiska religionerna, inte bara en). Heltäckande klädsel, inga synliga anklar eller handleder, gärna oformliga pösiga kläder så inga former ses. För ser en man lite hud, en ankel eller liknande så kan han ju inte behärska sig....
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (U) skrev 2025-02-26 19:20:22 följande:
    Fast det där var väl rätt ologiskt? Du har pösiga kläder när du inte vill synas alls, då vet du alltså att du ?syns? när du har kort kjol och högklackade stövlar. Har man en snygg kropp kommer man att få uppmärksamhet om man klär sig så, det går liksom inte att göra nåt åt. Också lite naivt att tro att din smak för vad du känner dig snygg i är helt oberoende av vad övriga världen tycker.
    Ja, ibland vill jag vara helt osynlig. Att jag vet att jag syns betyder inte att jag per automatik vill ha uppmärksamhet. Vad är problemet med att förstå? 

Vem ska ha synpunkter på vad jag tycker att jag känner mig snygg i? Jag struntar i om andra tycker att jag ser för jävlig ut i det jag har på mig, det är fullständigt ointressant för min del.
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Myt-spräckaren) skrev 2025-02-26 19:43:57 följande:
    Om det är ovälkommet så det väl mest logiskt att bära något mera neutralt. 

Eller du tycker att jag kan gå naken eller kanske som Borat på gymmet och du tycker det är helt okey och tar inte minsta anstöt?
    Anser jag att man borde kunna få gå naken utan att bli antastad? Absolut. Nakenhet är inget fult. Nu har vi lagar som säger att man inte får gå naken vart man vill men det är en annan sak. 

Anser du att en tjej som blir våldtagen får skylla sig själv om hon har "fel" kläder på sig?
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Feline) skrev 2025-02-28 11:04:52 följande:
    "Kvinnorna" är inte en homogen grupp. Som du ser i tråden finns det kvinnor som vill kunna klä sig i tighta urringade kläder eller så lättklätt som möjligt på gymmet osv och samtidigt tar illa upp om någon kollar, och kvinnor som är mer pragmatiskt lagda - medvetna om att viss klädsel mer sannolikt drar till sig uppmärksamhet, klär sig med det i åtanke (vare sig sexigt, säckigt eller allt däremellan) och därmed har lättare att smälta de reaktioner som följer.

Du kan alltså inte säga att "kvinnorna" som grupp inte blir besvärade om en man tittar på vad du kallar ett "socialt" sätt - vissa kvinnor blir jättelätt kränkta, andra inte. Det finns ingen objektiv skiljelinje mellan att titta på ett gränslöst sätt eller inte, och du kan inte dra slutsatsen att en man kollat "gränslöst" utifrån en kvinnas reaktion. Gränslöst för henne kanske, men c'est la vie, that's a you problem (enligt hennes egen logik).

Jag menar att det är ganska adaptivt att klä sig utefter hur det fungerar i den verklighet man lever i (denna dagens verklighet) såvida man inte är ute efter att föra en politisk kamp med målet att inga män får titta på kvinnor. Den får du inte med mig på, för jag tycker det är trevligt med män som tittar.
    De av oss som vill kunna klä oss som vi vill har sällan en tanke på att förbjuda någon att titta. Det är ju inte praktiskt möjligt. Det handlar om HUR man tittar! Inget tex jag själv har på mig är oanständigt utan fullt normala kläder som hag utan problem kan ha på kontoret tex. Men jeansen är tighta (avskyr pösiga jeans), överdelen kan sitta slimmat om jag är på det humöret. Inget oanständigt men kan av vissa ses som provocerande då det inte är en säck... 

Fortfarande, vad är acceptabel klädsel på ett gym för en kvinna? Jag har korta tights (typ halva låret), sportbh och T-shirt. När jag glömde T-shirten blev det korta tights och sportbh. Sett flera andra med samma klädval, eller tight linne. 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-01 20:49:10 följande:
    Jag var ironisk, naturligtvis tycker jag att man i dagens Sverige måste få klä sig som man vill, oberoende av ålder och kön.

Jag tror att  de unga kvinnor, som tar illa upp för att äldre män tittar lite för länge på deras rumpor i gymmet, tror att det har koll på vad det betyder. 

De tror att dessa män tänker på att ha sex med dem. men det är mycket troligare att äldre män tänker på att de kunnat vara deras dotter eller barnbarn och därför förfasar sig över hur utmanade klädda de är.

Har själv hört hur äldre män diskuterat detta. De har absolut inga tankar på att ha sex med dem. Det finns säkert undantag men dessa snuskgubbar har alltid funnits och glott på tjejer på badhus och gym, lyckligtvis är de få.
    Men vad är det för utmanande kläder de har på sig på gymmet då? Och vad är lämplig gymklädsel för en kvinna? 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Feline) skrev 2025-03-01 21:40:11 följande:
    Ställer samma fråga igen ser jag, men bemödar dig inte att svara de som svarar på din fråga. Var det inte lika roligt att diskutera när andra inte blir provocerade av din klädsel?
    Jag skiter i om folk blir provocerande av min klädsel eftersom den inte är extrem på något som helst vis. Förutom då för de som har problem med att se kvinnor i tighta kläder eller kjolar som går ovanför knäna. Men ingen har ju kunnat svara på vad som är "provocerande klädsel" eller vad man ska ha på dig för att inte hetsa ipp dessa klädfundamentalister som inte verkar veta hur man beter sig. 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (Mamma) skrev 2025-03-02 03:42:53 följande:
    Är det ngn som öppet angripit dig och klagat på din klädsel? Nån hysterisk Karen? eller är det kommentarer på nätet? Visar du mycket hud och har halva brösten ute och så tunna tighta byxor så man ser celluliterna på röv o lår? Absolut ingen bryr sig väl om det inte är extremt?! Särskilt inte på gymmet där varenda NORMAL människa är inne i sitt eget!! 
    Nej, men i denna tråd handlar ju bland annat om klädsel på gymmet, om att man dom tjej minsann klär sig för att bli "sexualiserad" och då undrar jag vad som är "osexualiserad" gymklädsel. 

Varför är det så svårt för TS och de dom tänker lika att säga vad de anser är acceptabel klädsel om man inte vill bli sexualiserad? Nej, istället går ni på mig som försöker få svaret på det hela. Men men, skit samma. Klädfundamentalister som anser att kvinnor endast klär sig för att få uppmärksamhet från män så länge man har på sig annat än något stort och oformligt finns överallt. 
  • Anonym (Vad jag vill)
    Anonym (On point) skrev 2025-03-03 16:34:24 följande:
    Nu blir jag nyfiken.

Brukar du säga till de män som beter sig grisigt ?

Vilken reaktion brukar du få ?
    Säger jag åt folk (oavsett kön) som beter sig illa? Absolut. Det gäller generellt överallt. 

Reaktionen brukar bli antingen att de slutar och låtsas att de inte gjort något eller så blir de förnärmade eller irriterade över att någon påpekar att de beter sig olämpligt. I synnerhet män eftersom de blir tillsagda av en kvinna. 
Svar på tråden Varför gör många kvinnor allt för att bli sexualiserade?