• Anonym (Rädd)

Angående dådet i Örebro - borde vi inte börja bry oss mer om de ensamma och utstötta?

Nu stängdes ju skolor i Växjö efter ett hot mot en gymnasieskola där. Psykiatrin har idag en hög belastning och många som har allvarliga problem och mår väldigt dåligt söker inte hjälp.

Vi har fått ett samhälle där alla bara tänker på sig och sitt, och är så "upptagna" att de inte märker människor som går omkring och uppvisar uppenbart störda beteenden. Är det inte dags att vi börjar se och bry oss om ensamma och utstötta människor mer? Det skulle verkligen kunna förhindra att folk utvecklar ett människoförakt och tankar på att genomföra sådana dåd.

På Flashback finns ett antal trådar där folk frågar hur man skaffar illegala vapen, och dessa får tips om var de kan vända sig, Det betyder att det finns människor som är beredda att skaffa dessa för olika syften.

De hjälplinjer som finns där människor som mår dåligt kan ringa och prata av sig är få, och ofta nischade. Borde det inte finnas ett större utbud av sådana? Och fler borde bli volontärer inom detta område, då det uppenbart finns ett stort behov av forum/linjer som kan vara ett stöd för dessa.

• Svar på tråden Angående dådet i Örebro - borde vi inte börja bry oss mer om de ensamma och utstötta?
  • Anonym (Heve)
    Anonym (sr) skrev 2025-03-04 20:06:55 följande:

Han var en mördare. Det är inte jag. 

Man får ha åsikter utan att någon ska dra ett = med streck till att man skulle vara en mördare. 

Ja jag är besviken på mycket inom samhället. Men vem är inte det idag? 

Ja, jag skulle inte bry mig om landet brann upp. För de som tror sig vara felfria är de som skadar sin omgivning och samhälle absolut värst i det tysta. Men jag skulle aldrig aktivt göra något åt det utan som jag sa, det räcker att vara passiv då feminismen har banat väg för massimport utav unga arga arabiska män för att feta batik kärringar som du ska få ha kul i sängen. 

Jag lämnar mer än gärna det sjunkande skeppet som Sverige faktiskt är idag, den dagen som jag kan göra det.

Men du driver folk till vansinne och du vägrar erkänna att du gör fel. Det är egentligen ännu mera farligt för det bygger upp från frustration till ilska och då finns det dom som uppenbarligen tappar det, likt Örebro mannen.

Men att gapa om att "Du är minsann entitled precis som Örebro mannen" är helt uppåt väggarna fel.

Du vill inte se en fredligare värld utan du gapar om en allt mera aggressivare värld.

Om Örebromannen hade skrivit något inlägg på nätet innan dådet så skulle det vara något i stil med det du skriver. "Hoppas hela Sverige brinner upp" hur fan kan du skriva något sånt utan omsvep? Här fortsätter du med ditt entitlement, hat och offermentalitet. Det jag beskriver innan i tråden levererar du direkt. Det är obehagligt.

Jag är tacksam över att du dök upp i tråden. Folk behöver en väckarklocka.
  • Anonym (sr)
    Anonym (Heve) skrev 2025-03-04 12:34:22 följande:

Du tycker att landet ska brinna upp. Du är förbannad, du är ett offer, män är offer för kvinnor, du är entitled. Du symboliserar Örebromannen. Sen försöker du låtsas som att det du skriver är något normalt som män skriver. Andra män har uppfattat det. Låter det passera som en vanlig dag. Vad är det för fel på vissa män?

Anonym (sr) skrev 2025-02-28 21:57:29 följande:

Män behöver kvinnor.

Men i Sverige så använder sig kvinnorna av större dildosar än vad 99.9 % av männen faktiskt har mellan benen själva.

Nu ska ni försöka trycka på män som mår dåligt att vara med andra män på det dessutom. Alltså det här landet och dess sjuka mentaliteten samt tänkandet gör att landet förtjänar att brinna upp.

Men ja, jag är ett offer. Har personligen växt upp med tortyr, mordförsök och daglig misshandel av en kvinna som kom undan allt. 

Trots det så har jag ALDRIG höjt min hand mot en kvinna. Och jag har haft en hel del kvinnor när jag festade förr. Men blev besviken då kvinnor kom på rad och ville vara med mig fast de hade partner. Jag blev Besviken och ledsnade på hela skiten rent ut sagt.

Idag vill jag inte ens finna mig en kvinna i Sverige längre. Jag fick en riktig förstörd bild av kvinnor som är inom en par konstellation. Kvinnor i storstäder går inte att lita på enligt mina egna erfarenheter. Och de som kanske är bra, finner man inte då de inte är lika offentliga.

• Anonym (sr)
    Anonym (Heve) skrev 2025-03-04 20:48:01 följande:
    Om Örebromannen hade skrivit något inlägg på nätet innan dådet så skulle det vara något i stil med det du skriver. "Hoppas hela Sverige brinner upp" hur fan kan du skriva något sånt utan omsvep? Här fortsätter du med ditt entitlement, hat och offermentalitet. Det jag beskriver innan i tråden levererar du direkt. Det är obehagligt.

Jag är tacksam över att du dök upp i tråden. Folk behöver en väckarklocka.

Du har lärt dig ett  nytt ord som du verkligen älskar att upprepa om och om igen. Visst, du / ni får göra alla tolkningar ni vill, men jag är inte och har inte tänkt att bli någon mördare. Jag nekar dig inte ynnesten om att tro att du vet saker eller vad du tycker, förutom... att det är du som står för hatet. 

Jag skriver bara en obekväm sanning samt kanske lite uppmärkseende saker. Men det är du som anklagar mig för att vara precis som en mördare och det är fel. Och du förespråkar våld. 

Sen kan du läsa på om vad en "metafor" betyder. 

• Anonym (Heve)
    Anonym (sr) skrev 2025-03-04 20:59:37 följande:

Du har lärt dig ett  nytt ord som du verkligen älskar att upprepa om och om igen. Visst, du / ni får göra alla tolkningar ni vill, men jag är inte och har inte tänkt att bli någon mördare. Jag nekar dig inte ynnesten om att tro att du vet saker eller vad du tycker, förutom... att det är du som står för hatet. 

Jag skriver bara en obekväm sanning samt kanske lite uppmärkseende saker. Men det är du som anklagar mig för att vara precis som en mördare och det är fel. Och du förespråkar våld. 

Sen kan du läsa på om vad en "metafor" betyder. 

Jag har aldrig anklagat dig för att vara en mördare. Huruvida du tänker göra verklighet av hotet du förmedlar vet jag inte.
  • Anonym (sr)
    Anonym (Heve) skrev 2025-03-04 20:48:01 följande:-
    Tack själv för att du visar att kvinnor även uppmanar till våld samt tror att de får anklaga andra bäst dom vill för saker och ting.
  • Anonym (Heve)

Skulle vara intressant att få höra vad alla de som förespråkar att "både män och kvinnor ska hantera problemet" hur ni anser att "vi" ska hantera "Sr" Hur ska kvinnor hantera "Sr" och hur ska män hantera "Sr"?

Som det ser ut nu så tillåter majoriteten av familjelivsmänniskorna "sr" sprida hat och missnöje. Ingen verkar göra något. Det är också ett bekräftande, passivt sätt att hantera människan. Han tycker att han gör rätt. Han tycker att det enda han gör är att bråka med en sån där "feminist" och "kvinna" som han ändå hatar.

• Anonym (sr)
    Anonym (Heve) skrev 2025-03-04 21:01:48 följande:
    Jag har aldrig anklagat dig för att vara en mördare. Huruvida du tänker göra verklighet av hotet du förmedlar vet jag inte.

Du har skrivit flera gånger att jag är "exakt" och "precis"  och "entitled" precis som Örebro mannen. Du kanske inte vet detta, men örebromannen är en massmördare. Ingen ide att argumentera mer med dig då du bara ser rött mot mig och inte klarar av att vara självkritisk.

Du har heller inte kommit med länken som jag bad dig om. Utan du fräser för fullt, uppmanar till våld samt gör tolkningar som är fördjävliga rent ut sagt.

Och du kunde inte ha mer fel om mig, för jag är antagligen en av dom få i landet som hade vågat gå in i skolan och oskadliggjort han. 

• Anonym (Heve)
    Anonym (sr) skrev 2025-03-04 21:08:35 följande:

Du har skrivit flera gånger att jag är "exakt" och "precis"  och "entitled" precis som Örebro mannen. Du kanske inte vet detta, men örebromannen är en massmördare. Ingen ide att argumentera mer med dig då du bara ser rött mot mig och inte klarar av att vara självkritisk.

Du har heller inte kommit med länken som jag bad dig om. Utan du fräser för fullt, uppmanar till våld samt gör tolkningar som är fördjävliga rent ut sagt.

Och du kunde inte ha mer fel om mig, för jag är antagligen en av dom få i landet som hade vågat gå in i skolan och oskadliggjort han. 

Tyckte du inte precis att hela Sverige förtjänas att brinna upp? Snacka om kognitiv dissonans. Eller du kanske bara gillar att döda?
  • Anonym (sr)
    Anonym (Heve) skrev 2025-03-04 21:10:56 följande:
    Tyckte du inte precis att hela Sverige förtjänas att brinna upp? Snacka om kognitiv dissonans. Eller du kanske bara gillar att döda?

Ahh du driver mig från vettet. Att oskadliggöra någon innebär inte att man måste döda. Men det verkar vara det enda som du tänker på, att slå män och att alla ensamma vill döda. 

Snälla lägg ner någon gång bara. 

Även intressant hur du direkt går till attack framför att skriva; men du kunde ju med ha blivit dödad då, eller något liknande.

Som jag har skrivit, du är endast ute efter att skapa problem och inte lösa dom. Du vill tjaffsa konstant och vägrar vara självkritisk. Jag har delat med mig om väldigt mycket information i denna tråden om både mina tankar och om mig själv (vilket vad som verkar vara din idol,) inte gjorde överhuvudtaget på internet.

Det är dags för dig nu att lägga ner. Nu har du försökt provocera, kommer bara med skuldbeläggande samt egna felaktiga tolkningar och anklaganden. Det RÄCKER nu.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Angående dådet i Örebro - borde vi inte börja bry oss mer om de ensamma och utstötta?