• tottan777

    Gravid lillasyster!

    Är jag hemsk??? Sitter nu o mår jättedåligt, syrran ringde för ett tag sedan o ville att jag skulle gratulera henne ....de skulle ha barn igen. Inte så att jag inte unnar andra att få barn men jag tycker att hennes sätt är hänsynslöst!
    Vi har precis gått igenom vårat 6:e missfall...det är väldigt psykiskt jobbigt. När jag ringde för att berätta att jag skulle in o skrapas för det var dött så sa hon bara : vill du veta nåt mer tragiskt??? Ja tyckte ja det är väl bara att köra på. Då sa hon: Jag är nog gravid!!! Sånt är så jävla hänsynslöst!
    När hon fick sin första tös hade jag gått igenom 4 missfall o när jag höll det här lilla pyret i min famn blev jag lugn o vissta att snart är det vår tur. Syrran tittade bara på mig o sade: Haha jag hann först!!!!
    När min man o jag skulle gifta oss så sprang hon o hennes gubbe iväg o gifte sig på en gång för att hon skulle vara före.

    Men till slut kom våran lilla tös, hon är ljuvlig! Syrran kunde inte ens komma o titta på henne för att hon hade opererat in silikon i brösten.
    Mitt bröllop kom hon inte till för hon godkännde inte vår planering!
    Jag är så jävla less på att ha henne som ständig svartsjuk skugga!
    Ingen empati för fem öre!
    Det värsta var att när jag fick höra att de skulle ha barn igen så önskar jag att de ska få missfall!!!
    Jag känner mig elak.
    Säg att det inte är nåt fel på mig!!

  • Svar på tråden Gravid lillasyster!
  • maja under eken

    Tycker du låter högst mänsklig till skillnad fr din syster!!

    Varma kramar t dig! Blod e inte alltid tjockare än vatten, umgås m människor som får dig o må bra o dumpa dom andra!

    kram t dig normala människa!!


    D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!!
  • NiXxI

    Nej, det är verkligen inget fel på dig. Du sörjer ju och under din sorg blir du hånad.
    Du hyllar (bröllop) och innan du ens hunnit hylla, så skymas du av din systers rusning.
    Syskon och rivalitet kan vara jobbigt. Men försök att svänga på det...hon beundrar nog dig högt som hela tiden gör som du. Tala ut med henne, berätta för henne hur årande och frånstötande det är. Om hon verkligen ser upp till dig som jag tror, så lyssnar hon nog också. Även om hon lär bli ledsen och arg först. (naturlig reaktion)
    Lycka till.
    Kram

  • Mika86

    Fan det va ingen snäll syrra du ha.
    Jag vill gärna inte prata om min graviditet med min syrra då de ha försökt få barn i över 1½ år nu men inte lyckats, hon glädjs åt oss men jag tror att hon känner "varför alla andra men inte vi?".
    Man tar hänsyn till sånt ju.
    Din syster borde ha varit snällare o försökt ställa upp för dig istället o stötta dig genom era missfall.
    Skulle säga att det är fel på henne o inte på dig!!

  • maja under eken

    D var klokt sagt, kanske bättre o försöka få henne o förstå hur hon sårar dig. Jag blev lite arg där, tycker d e fruktansvärt att folk kan va så uträknat taskiga. Egoistiskt, men ger man henne aldrig en chans o förstå va hon gör så kan hon ju aldrig bättra sig.

    lycka till!

    kram igen


    D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!!
  • CarinaB

    Hon låter väldigt okänslig! Inte värd din energi
    Jag har samma med min svägerska, det är otroligt hur jobbigt det blir mentalt.
    Jag har slutat berätta saker och säger bara jaha när hon pratar på och hon verkar inte märka något. Vissa människor är så ego att man inte ens kan tro det...
    Hoppas att du orkar med att försöka slå bort det. Stort lycka till!

  • Herus

    Stora stora kramen till dig..

    Du behöver inte människor som gör dig ledsen. Jag förstår att du "önskar" att hon får missfall. Ibland så vill man att dom elaka ska få veta hur man känner sig. Men tyvärr så tror jag inte din syster skulle känna den känslan som du gör.
    Hon skulle säkert inte ens känna sorg efter ett mf.

    Du kan lägga din syster på hyllan. Sen när du orkar och känner dig redo kan du kontakta henne för att försöka reda ut vad hon gjort mot dig. Du behöver folk som stöttar dig.

    Stora kramen..

  • gullsvans

    FY... jag blrv lite arg på din syster utan att känna henne. Men det verkar som att du är den starka av er två. Hon har något fel någonstans. Jag känner mig taskig att säga så- Men hon verkar bara se till sig själv å ingen annan å specielt inte dig å dina känslor. Så det du känner har du all rätt till att göra. Men jag tror precis som någon mer sagt , prata med henne å säg ALLT. Fixar hon inte det så lägg henne åt sidan. Det finns vetiga kompisar. Kramar i högar till dg.

  • Maiya

    Jag måste bara fråga rent spontant. Tänk om din syrra läser det här innan du tagit upp det med henne? Fast det kanske inte gör nåt?

    Lyckoönskningar till er.

  • Peda

    håller med ts i det hon berättar.. förutom att din sysster kan ju lika lite som du hjäpa att du får missfall. Det ska ju inte hindra henne från att bli gravid.

  • tottan777

    Tack för era svar! Jag vet att det inte lönar sig att diskutera igenom det här med henne...hon förstår ändå inte vad hon har "gjort".

    "peda" Hon kan inte hjälpa att jag får missfall o inte hon....men hennes man vill inte ens ha barn utan hon fixar det eller som denna gång "hota" att lämna honom! Man kan sköta det snyggare än att släppa bomben o sättet hon håller på är inte ursäktande på nåt sätt o vis.

    Hon har varit likadan i alla år. FInns knappt nån utav mina ex som inte hon har varit på eller varit med!

Svar på tråden Gravid lillasyster!