Inlägg från: Anonym (Arbetet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Arbetet)

Klarar inte AFs kunskapstest

Om man inte klarar AFs olika kunskapskontroller borde man då räknas som icke arbetsduglig ?

Jag har gått en utbildning på 3 år men klarar inte AFs tester för att komma på intervju det är främst logisk tänkande
    som jag inte klarar.

Alltså blir jag bortsållad redan innan man ens blir kallad på intervju.?Får även låga resultat på IQ tester, runt 85 som bäst. 

Borde jag utredas av AF för att kolla om jag är arbetsduglig ??
    Känner mig orättvist behandlad. 

• Svar på tråden Klarar inte AFs kunskapstest
  • Anonym (Arbetet)
    Anonym (H) skrev 2025-03-02 19:24:03 följande:

Alltså jag har fått högsta betyg i matematik kurser på universitet men klarar mig ej bra på tester med logiskt tänkande. Känns allmänt flummigt. 

Jag har gått en YH utbildning inom IT med högsta betyg i alla kurser, och blivit kallat på en del intervjuer. Men sen tar det stopp, har lite svårt med det sociala samspelet. 

• Anonym (Arbetet)

Jag sökte alltså jobb på AF inom IT och fick göra lite tester men misslyckades på logiskt tänkande. 

Så nu känns det meningslöst att söka dit??

• Anonym (Arbetet)

Jag klarade typ 5 av 12 frågorna på deduktiv slutledningsförmåga. Troligen räcker det inte för att bli kallad på intervju? 
    Fick resultat svag slutledningsförmåg. 

• Anonym (Arbetet)

Hur fungerar det att starta eget, har inga uppdrag men tänker kanske att med eget företag så blir man intressant som tex konsult. 

Svar på tråden Klarar inte AFs kunskapstest