Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Vad händer i min kropp?

Äter du folsyratillskott nu? Om du fått brist på det tidigare kan du ju testa att äta folsyra. Och boka ett läkarbesök!

• TvillingmammaVästgöte

1.Sluta äta järntillskott. För mycket järn är inte bra. 
    2. Börja träna lätt konditionsträning. Tex lätt jogging,cykling eller snabba  promenader i kuperad terräng. Så att du får upp din kondition. 
    3. Ät frukt och grönt, varje dag. 

Om inte detta funkar sök läkare igen, är mitt förslag. 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-03 11:49:57 följande:
    Ja. Det står såhär i min journal - 
     patienten har en bakre mitralisklaffprolaps och en måttlig mitralisinsufficiens. och ska göra en ny undersökning om 1 år.

men de sa att de inte hängde ihop med mitt mående. 
    Jag googlade och symptomen på detta är svaghem trötthet och andnöd!
  • TvillingmammaVästgöte
    septembermamma2022 skrev 2025-03-03 13:56:08 följande:

D-vitaminbrist kan ge alla de symptomen. Ut i solen med dig!

Kan ju vara nåt annat också men förstår det som att du har läkarkontakt. Läkare utreder inte rutinmässigt D-vitsminbrist för de vet ofta inte hur de ska göra med resultat i gråzoner eller vad de ska tillmäta dem för signifikans. Men inte helt otroligt att du har låga värden efter vintern.

Solen är för svag nu, inte förrän i maj gör den nytta och hjälper oss skapa vitamin D. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Anonym123) skrev 2025-03-09 06:14:26 följande:

Tanken på ms har också slagit mig. men har inte gjort några undersökningar gällande det. men har ju också hört att ms och brist på b12 har väldigt liknande symptom. 

jag vet inte exakt vilka prover jag tagit, men kollat blodvärden, olika vitaminer , gluten och sköldkörteln vet jag iaf. också kollat lungor och hjärta.
    även varit hos sjukgymnast och naprapat men ingen har hittat något ovanligt. ( förutom hjärtat då, men de säger att de inte hänger ihop med mitt mående) 

har du gjort några undersökningar? 

skrämmande lika vi är ändå. Jag tänker också mycket på att äta och dricka ordentligt hela tiden. men jag märker egentligen ingen förbättring ändå? Kan din yrsel lugna sig av att du äter eller dricker?

ja jag går absolut inte in i affärer om jag absolut inte måste. undviker tyvärr allt som inte är måsten. 

jag upplever att gå i butiken är inte alltid jättejobbigt, men så fort jag ska stå still, i till exempel kö. Blir jag direkt yrslig. 

Eftersom du har ett hjärtfel så beror dina problem troligen på det. Symptomen är ju typiska för ditt hjärtfel.
Svar på tråden Vad händer i min kropp?