Anonym (Ida) skrev 2025-03-07 22:57:00 följande:
Det är vad jag tror och vad kiropraktorn säger efter känt på hur spänd jag var. Heeeeeeregud sa hon.
spänningsyrsel googla på det. Fått av stress.
Hur har du det med stress och spänningar?
Tror dock även det har med svängande hormoner eller hormoner i obalans att göra. Men man blir ju också orolig för vad det kan vara och hur fasiken man ska bli av med det. Ska man behöva må så här?
ja påverkar verkligen!! hemskt att må så här!!
just yrseln och svimningskänslorna är värst tycker jag.
Är det som en gungande känsla och ibland svimningskänsla? För mig känns det också som att trampa i luften ibland och nån svaghetskänsla i benen.
Alltså jag har också varit hos sjukgymnast, naprapat och kiropraktor. För hörde också det kan ha och göra med nacken. Har ofta ont i rygg och nacke: men fick inte höra att jag var mer spänd än någon annan 🤷🏼?♀️.
jag är typ inte orolig att jag har någon sjukdom, ibland nästan hoppas jag att jag ska ha det och det finns en förklaring och kanske något hjälpmedel.
det är just ovissheten som är jobbigast tycker jag. Att inte veta varför man mår såhär eller hur man blir av med yrseln när den är som värst.
jag kan också uppleva att yrseln är värre om jag sovit dåligt och runt mens.
jag har levt såhär så länge men när jag inte är yrslig precis när någon frågar så har jag svårt att beskriva yrseln.
men svimningskänslor får jag också. känner mig ostadig och rädd för att ramla.