Anonym (Ida) skrev 2025-03-21 14:16:25 följande:
Idag har det krupit i benen och armarna även när jag gått runt och jobbat!
Annars kan jag tycka det är värre när jag är hemma och vabbar tex. Jag mår bättre när jag rör på mig. Tycker du tvärtom? Har inte tänkt på att det gör ont på benen när man petar. Ska kolla detta. Det låter ju lite som fibromyalg. Däremot känner jag mig känslig och öm i hela kroppen. Skulderblad/halsrygg och nacke kan man inte ens peta på. Där hittar jag massa triggerpunkter.
och nu ländryggen. Blir orolig för polyneuropati, ms, hjärntumör. Allt möjligt.
Vad tänker du göra mer nu? Vi måste ju bli bättre till sommaren!!
Alltså yrseln, dåsigheten och hjärndimma är värre på jobbet än hemma. Men armarna och benen känner jag nog av oavsett om jag rör på mig eller inte.
jag är inte så värst orolig över att ha en sjukdom, men det är nog kanske för jag inte riktigt tror starkt att jag har det.
jag väntar in mitt läkarbesök som är om ca 1 vecka. tänker att jag ska iaf be om att få göra en gastroskopi då jag ändå länge tänkt att min kropp inte tar upp näring som den ska.
jag hade också velat kolla upp ms. en del av mig tror inte att jag har det. Men hade varit skönt att kunna utesluta det ändå eftersom symptomen stämmer in på pricken.
jag är som sagt inte så orolig över att ha en sjukdom, men är fruktansvärt orolig över att gå till läkaren och springa på massa undersökningar.
magnetröntgen skrämmer livet ur mig idag. För några år sedan hade jag kunnat gjort de utan problem. Men idag är jag så rädd att få panikkänslor när jag ligger där.
känner du så över att gå till läkaren?
vad är din plan?