Vad händer i min kropp?
Tycker att du först och främst ska utesluta fysiska orsaker!
Du ska nog inte vara heeelt emot antidepressiva, dom har hjälp mig mycket! De gör att jag klarar vardagen och livet bättre, och minskar paniken över de symtom jag har.
Reagerar också på effekter. Sen för att ta annat exempel, så kan det vara jobbigt att åka tex rulltrappa, mina ben tror att jag fortsätter åka efteråt.
Eller förr när jag tränade om gym, vissa maskiner fungerade inte alls, tex roterande rörelser eller i sidled. Hela min balans blev katastrof. Hela kroppen gungade.
Men jag har kollat balans organet hos öron näsa hals, och de fann inga fel.
Tänker ibland om det är något med nerver eller så.
Och ja, absolut nacken!!! Det tror jag starkt på. Min yrsel kan ibland vara ensidig, och jag är mer spänd på den sidan av nacken. Kan känna hur det snurrar till om jag suttit på visst sätt eller vrider huvudet..
Men vad gör man? Jag försöker stretcha nacken dagligen. Gick på akupunktur en period och Även kiropraktor.
Sen är ju frågan om det är spändhet som är problemet, eller nerver i kläm? Detta är ju en djungel.
Hur orkar du dagarna med dessa besvär?
Många gånger vill jag bara slänga in handduken och gå och lägga mig. På jobbet kan det ibland vara riktigt tufft att hålla ihop sig samtidigt som som man går och känner sig full.
Har mått så dåligt den här veckan så har knappt orkat gå in här och läsa.
men läste igenom det ni pratat om, och känns ju som du har samma som oss också.
är allt det här nytt för dig? För vissa saker kommer jag på att jag hade som barn också. Tex att jag reagerade jättestarkt på att åka bil i tunnel, det blinkande ljuset var jättejobbigt. Också när jag hoppade studsmatta tog det jättelång tid för mig att "känna mig normal" efter. Och även att jag har haft svårt att gunga, även som barn.
kanske det har något mer vårat balanssinne att göra?
Vet att jag pratade med min kiropraktor om det och hon sa att vissa har bara känsligare balanssinne.
kanske vi alla 3 behöver träna upp det?
hur jobbar du? Sittandes eller går och står du också hela dagarna?