• Anonym (Kvinnors sexuella makt.)

En fitta är mer värd än en penis

Det snackas en hel del om att kvinnor köper inte sex och de skulle ha "frivilligt" valt bort att köpa sex. Man glömmer dock att kvinnor har den sexuella makten.
    En utsatt man är inte lika värdefull som en utsatt kvinna.

• Svar på tråden En fitta är mer värd än en penis
  • klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:34:41 följande:
    Då borde väl det betyda att det är inte mannens sak om kvinnan sänker sina krav? 

Va?
    Om en kvinna eller man vill ha sex, så har de sex.
    Och vad för krav?

För de vill ju fortfarande ha sex, och då har de accepterat kraven redan.

Är du på riktigt, för nu låter du som "om" där samtycke inte är något att bry sig om.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:35:34 följande:
    Och om man får ha vilka krav som helst så behöver man inte avstå från sex för att få ha krav som andra ogillar. 
    Gilalr du inte "kraven", så har man inte sex, är det för avancerat för dig?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:36:42 följande:
    Ingen person behöver avstå från sex för att man är missnöjd med något. 
    Det heter samtycke, och varför ska man då vara missnöjd för?
  • klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:38:05 följande:
    Du säger att det är inte kvinnors sak om män sänker sina krav men det ska ett problem när kvinnor sänker sina krav. 

Finns inga problem i samtycke, då har bägge accepterat kraven.

Men vilka krav?

• klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:39:03 följande:
    Du blir då upprörd när olika kvinnor klagar exempelvis på kvinnliga orgasmglappet för det finns kvinnor som blir våldtagna? 
    Du behöver inte oroa dig över kvinnors orgasm.
  • klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:41:38 följande:
    Med tanke på vad du skriver nu plus vad jag vet du har skrivit förut i andra trådar, det handlar uppenbarligen om att du har tagit ställning för kvinnorna. 
    Varför skulle jag inte ha samtycke med sex med kvinnor för, annars är ju det våldtäkt.
  • klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:46:29 följande:
    Du skriver att man får ha vilka krav som helst men det är jag som ska avstå från sex om jag är missnöjd med kraven.
    Du skriver inte att kvinnor ska avstå från sexet om sexet ska vara på männens villkor. 

Det handlar om att du vill att kvinnor ska välja dig och om de ändrar på sina krav så blir du utan sex eller får sämre valmöjligheter? 
    Det ska vara männens fel om kvinnor får bättre valmöjligheter. 

Såklart du ska avstå från sex om du inte gillar kraven.
    Driver du med oss och missa en så enkel sak?

Och samma gäller kvinnor, hur kan du missa så enkla saker?

Ja, män och kvinnor väljer varandra för sex, är det en nyhet för dig?

Och en kvinna väljer sina partners och män även så, och ingens fel om en inte vill.

Hur kan du inte veta så enkla saker?

• klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:48:49 följande:
    Så exempelvis om du fick 100 olika kvinnor du ska välja imellan, du skulle valt bort kvinnan som passar bäst med dina krav?

Jag har sex med den som är okey med mina krav, och kvinnan som är okey med mina.

Och konstiga frågor om hundra kvinnor, vad är det om?
    Det är ju bara en fantasi.

• klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:52:11 följande:
    Det kan vara det beroende på hur kvinnan blev gravid och om hon tycker det är orättvist att hon blev gravid efter frivilligt sex. 

En kvinna blir gravid, och det handlar allt som oftast om två personer som har sex och de glömmer av detta i sin upphetsning.

Är detta din första gång?

• klyban
    Anonym (Kvinnors sexuella makt.) skrev 2025-03-06 17:53:39 följande:
    "Var individ får ha vilka villkor den vill, och gillar du inte kvinnans villkor, så slipper du ha sex.".
    Nu plötsligt ska du bry dig om mina känslor men du tycker inte jag får ha vilka krav som helst. 

Du får ha hur många känslor du vill, och var person man och kvinna får ha vilka villkor den vill.

Och det är upp till dig att acceptera eller inte, samma gäller kvinnan.

Så ja du får ha vilka villkor du vill, men det är kvinnans rätt att säga nej.

Men vilka villkor?

Svar på tråden En fitta är mer värd än en penis