Kan man välja lycka?
Är jag trög, dum, korkad, egoistisk eller vad har du för syn på mig i den här tråden?
Anledningen till att jag vill fråga just dig är för att jag tror att du mår dåligt. Och jag har babblat på en jäkla massa. Gör jag fel? Är jag dryg mot er andra som mår dåligt omedvetet? Har jag förringat er? (Inte min mening i så fall)
Vad tänker du om mig?
S du verkar ha det väldigt svårt och kämpar för att överleva. Du menar att lycka inte är något val. såklart du vill vara lycklig men det räcker inte med att tänka positiva tankar för dig.
om jag har förstått dig rätt har du fått mediciner som helt förstört ditt nervsystem. Kanske antidepressiva? Vad kul att du hittat en medicin som fungerar för dig dock också. Synd att den inte är tillåten här.
Jag tror också lycka knappast är ett val, det är en möjlighet och upplevelse de flesta kan uppleva men vissa har kroppar som gör det svårare eller rentav omöjligt att må bra. Lycka är trots allt bara ett kemiskt tillstånd i kroppen, varken mer eller mindre. Du är din kropp. Hälsan är det viktigaste. Det är synd att man tar den för given när man har den, för det är en lyx.