• Ebba921

Bli gravid igen efter missfall 2025

Hej på er! 

Jag och min fästman har försökt bli gravida och efter många månaders försök så fick vi utskrivet Letrozol som läkaren menade skulle hjälpas oss. Efter första dosen av medicinen så fick vi äntligen vårt efterlängtade plus.

Jag blev så otroligt lycklig över att jag tillslut fick mitt plus. Tyvärr slutade det hela i missfall i v.7 och det kändes otroligt tungt! 

Nu har det gått ca 1,5 mån sedan missfallet och jag har fått tillbaka min mens. Nu ska vi börja en ny omgång med Letrozol och jag ville höra om någon vill följas åt på vägen mot att bli gravid?

Ibland känns det så tungt och ensamt att inte bli gravid på första försöket och sen ha en frisk graviditet. 

Kram <3

• Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall 2025
  • Anonym (M)

Häng på i BIM-grupperna, där får du massa stöd ♥️

• Blomman1997

Hej! Jag fick missfall juli 2024 och skulle haft en bebis 15/3-25 men nu så blev det tyvärr inte så. Det har tagit extremt hårt på mig och även min sambo. Vi har tyvärr inte blivit gravida än.. men idag har vi fått letrozol utskriva av en läkare ihopp om att få en ägglossning och ett litet plus igen! Håller tummarna för er ❤️

• Ebba921
    Blomman1997 skrev 2025-03-13 22:38:02 följande:

Hej! Jag fick missfall juli 2024 och skulle haft en bebis 15/3-25 men nu så blev det tyvärr inte så. Det har tagit extremt hårt på mig och även min sambo. Vi har tyvärr inte blivit gravida än.. men idag har vi fått letrozol utskriva av en läkare ihopp om att få en ägglossning och ett litet plus igen! Håller tummarna för er ❤️

Jag beklagar, det är verkligen så himla ledsamt. Många säger att jag ska vara glad för att jag blev gravid men jag känner noll lycka över det, då det ändå inte blev något.. Hoppas att det snart är ni som står på tur ❤️

För oss så funkade Letrozol på vårt första försök, extremt oklart varför då jag har egen ägglossning. Läkarna säger att det ger en boost. Hoppas det fungerar för er! Jag märkte stor skillnad i fertilt sekret och ägglossningen kändes starkt. 

Nu har jag gått igenom min nya dos Letrozol och väntar bara på att tiden ska gå. Men vi får se ❤️

• Blomman1997
    Ebba921 skrev 2025-03-14 11:13:11 följande:

Jag beklagar, det är verkligen så himla ledsamt. Många säger att jag ska vara glad för att jag blev gravid men jag känner noll lycka över det, då det ändå inte blev något.. Hoppas att det snart är ni som står på tur ❤️

För oss så funkade Letrozol på vårt första försök, extremt oklart varför då jag har egen ägglossning. Läkarna säger att det ger en boost. Hoppas det fungerar för er! Jag märkte stor skillnad i fertilt sekret och ägglossningen kändes starkt. 

Nu har jag gått igenom min nya dos Letrozol och väntar bara på att tiden ska gå. Men vi får se ❤️

Hej! Hur går det för er? ❤️ jag har tagit min sista tablett provera idag och väntar på mens nu, sen ska jag äta letrozol i fem dagar. hur många dagar efter en kur letrozol fick du ägglossning?❤️
  • Två Blåbär

Hej, jag vet att tråden startades för ett tag sedan men jag ger det ändå en chans.

Blomman1997 hur långt efter ditt missfall fick du hjälp av sjukvården? Det står ju överallt att man ska försöka ett år och det har vi gjort i juni men jag blev ju gravid och fick MA i november så har också fått höra av en barnmorska att vi måste försöka hela 2025 ut innan de gör något och det känns bara så otroligt länge. (Fick höra det då jag kontaktade en barnmorska om att mina cykler känns helt annorlunda efter MA, lutealfas på 11 dagar och blöder knappt 2 dagar) 

• Anonym (M)
    Två Blåbär skrev 2025-04-12 16:21:20 följande:

Hej, jag vet att tråden startades för ett tag sedan men jag ger det ändå en chans.

Blomman1997 hur långt efter ditt missfall fick du hjälp av sjukvården? Det står ju överallt att man ska försöka ett år och det har vi gjort i juni men jag blev ju gravid och fick MA i november så har också fått höra av en barnmorska att vi måste försöka hela 2025 ut innan de gör något och det känns bara så otroligt länge. (Fick höra det då jag kontaktade en barnmorska om att mina cykler känns helt annorlunda efter MA, lutealfas på 11 dagar och blöder knappt 2 dagar) 

Kontakta en privat gyn istället som hjälper till med fertilitet, finns ju diverse läkemedel som du kan ta hjälp av♥️ tex progesteronvagitorier för att förlänga lutealfasen
  • Ebba921
    Blomman1997 skrev 2025-03-23 19:16:54 följande:
     Hej! Hur går det för er? ❤️ jag har tagit min sista tablett provera idag och väntar på mens nu, sen ska jag äta letrozol i fem dagar. hur många dagar efter en kur letrozol fick du ägglossning?❤️

Hej!

förlåt jag glömde svar! Jag får ägglossning ca dag 16 av Letrozol. Så 8-9 dagar efter kuren 😊 Har tyvärr inte blivit gravid ännu och har nu ätit två omgångar Letrozol efter mitt missfall. Förra gången åt jag två tabletter Letrozol och fick en mogen äggblåsa. Är nu på ca ÄL+7. Testade med tidigt test imorse och det var negativt. 

Hur går det för dig? ❤️

• Blomman1997
    Två Blåbär skrev 2025-04-12 16:21:20 följande:

Hej! Jag och min sambo kontaktade en privat gynekolog efter 6 månader och fick hjälp direkt ❤️

idav visar mitt clearblue ägglossningstest glad gubbe, alltså dag 20 efter min mens! hoppas på tur ❤️
  • Anonym (M)

Någon i tråden som blivit gravid än? ♥️🤟🏼

• Ebba921
    Anonym (M) skrev 2025-06-13 21:18:55 följande:

Någon i tråden som blivit gravid än? ♥️🤟🏼

Inte jag 😩? Hur går det för er andra? ❤️

• Blomman1997

Ingen tur här heller tyvärr 💔

vi ska förhoppningsvis få hjälp med ivf innan året är slut 🙏🏻

• Anonym (F)

Hej! Vet inte om ni fortfarande är aktiva i den här tråden men jag vill gärna följas åt om ni inte blivit gravida än. Jag fick konstaterat MA 30/4 och gjorde aborten 2/5. Var då i vecka 11+1 men det var en ofostrig graviditet. Min cykel är fortfarande lite konstig. Har testat munkpeppar den här månaden och har haft ägglossningsflytningar sedan dag 10. Är idag på dag 23 och får nästan positiva ägglossningstest. Tyvärr tog dom slut idag och inget apotek öppnar förens på måndag så får bara anta att jag har ägglossning imorgon eller på måndag och hoppas på det bästa. Dock tycker jag att testerna är lite annorlunda jämfört med månaderna innan. Enligt premom hade jag 0.42 igår och 0.61 idag. Har aldrig fått så starka innan ägglossning. Kan lägga in bilder på hur en vanlig månad ser ut och hur det ser ut just nu❤️
  • Siripiri
    Anonym (F) skrev 2025-06-21 20:44:03 följande:

Hej! Vet inte om ni fortfarande är aktiva i den här tråden men jag vill gärna följas åt om ni inte blivit gravida än. Jag fick konstaterat MA 30/4 och gjorde aborten 2/5. Var då i vecka 11+1 men det var en ofostrig graviditet. Min cykel är fortfarande lite konstig. Har testat munkpeppar den här månaden och har haft ägglossningsflytningar sedan dag 10. Är idag på dag 23 och får nästan positiva ägglossningstest. Tyvärr tog dom slut idag och inget apotek öppnar förens på måndag så får bara anta att jag har ägglossning imorgon eller på måndag och hoppas på det bästa. Dock tycker jag att testerna är lite annorlunda jämfört med månaderna innan. Enligt premom hade jag 0.42 igår och 0.61 idag. Har aldrig fått så starka innan ägglossning. Kan lägga in bilder på hur en vanlig månad ser ut och hur det ser ut just nu❤️
    Häng på oss i BIM-tråden Juli annars ☺️ 

Ser ut som att du borde ägglossa nu under helgen utefter ökningen 😃 mys på! 
  • Anonym (F)
    Siripiri skrev 2025-06-22 11:22:10 följande:
    Häng på oss i BIM-tråden Juli annars ☺️ 

Ser ut som att du borde ägglossa nu under helgen utefter ökningen 😃 mys på! 
    Får hoppa in där. Är med i juni tråden men hinner inte med att läsa allt😅 Blir lättare när man är med från start.

Verkar inte som att ägglossningen skedde igår. Hade ägglossningssmärtor igår men ingen höjd temp idag och har fortfarande ägglossningsflytningar så jag hoppas att den sker idag för igår fick vi inte till det😅
  • Blomman1997

Inget plus än.. fick mens 19/6 och ätit letrozol nu i två dagar dubbeldos. Hoppas jag får ägglossning dag 14 så kanske jag hinner plussa om de skulle bli något innan min läkare går på 4 veckors semester ????

Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall 2025