• Ebba921

Bli gravid igen efter missfall 2025

Hej på er! 

Jag och min fästman har försökt bli gravida och efter många månaders försök så fick vi utskrivet Letrozol som läkaren menade skulle hjälpas oss. Efter första dosen av medicinen så fick vi äntligen vårt efterlängtade plus.

Jag blev så otroligt lycklig över att jag tillslut fick mitt plus. Tyvärr slutade det hela i missfall i v.7 och det kändes otroligt tungt! 

Nu har det gått ca 1,5 mån sedan missfallet och jag har fått tillbaka min mens. Nu ska vi börja en ny omgång med Letrozol och jag ville höra om någon vill följas åt på vägen mot att bli gravid?

Ibland känns det så tungt och ensamt att inte bli gravid på första försöket och sen ha en frisk graviditet. 

Kram <3

• Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall 2025
  • Ebba921
    Blomman1997 skrev 2025-03-13 22:38:02 följande:

Hej! Jag fick missfall juli 2024 och skulle haft en bebis 15/3-25 men nu så blev det tyvärr inte så. Det har tagit extremt hårt på mig och även min sambo. Vi har tyvärr inte blivit gravida än.. men idag har vi fått letrozol utskriva av en läkare ihopp om att få en ägglossning och ett litet plus igen! Håller tummarna för er ❤️

Jag beklagar, det är verkligen så himla ledsamt. Många säger att jag ska vara glad för att jag blev gravid men jag känner noll lycka över det, då det ändå inte blev något.. Hoppas att det snart är ni som står på tur ❤️

För oss så funkade Letrozol på vårt första försök, extremt oklart varför då jag har egen ägglossning. Läkarna säger att det ger en boost. Hoppas det fungerar för er! Jag märkte stor skillnad i fertilt sekret och ägglossningen kändes starkt. 

Nu har jag gått igenom min nya dos Letrozol och väntar bara på att tiden ska gå. Men vi får se ❤️

• Ebba921
    Blomman1997 skrev 2025-03-23 19:16:54 följande:
     Hej! Hur går det för er? ❤️ jag har tagit min sista tablett provera idag och väntar på mens nu, sen ska jag äta letrozol i fem dagar. hur många dagar efter en kur letrozol fick du ägglossning?❤️

Hej!

förlåt jag glömde svar! Jag får ägglossning ca dag 16 av Letrozol. Så 8-9 dagar efter kuren 😊 Har tyvärr inte blivit gravid ännu och har nu ätit två omgångar Letrozol efter mitt missfall. Förra gången åt jag två tabletter Letrozol och fick en mogen äggblåsa. Är nu på ca ÄL+7. Testade med tidigt test imorse och det var negativt. 

Hur går det för dig? ❤️

• Ebba921
    Anonym (M) skrev 2025-06-13 21:18:55 följande:

Någon i tråden som blivit gravid än? ♥️🤟🏼

Inte jag 😩? Hur går det för er andra? ❤️

Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall 2025