Inlägg från: Blomman1997 |Visa alla inlägg
  • Blomman1997

Bli gravid igen efter missfall 2025

Hej! Jag fick missfall juli 2024 och skulle haft en bebis 15/3-25 men nu så blev det tyvärr inte så. Det har tagit extremt hårt på mig och även min sambo. Vi har tyvärr inte blivit gravida än.. men idag har vi fått letrozol utskriva av en läkare ihopp om att få en ägglossning och ett litet plus igen! Håller tummarna för er ❤️

• Blomman1997
    Ebba921 skrev 2025-03-14 11:13:11 följande:

Jag beklagar, det är verkligen så himla ledsamt. Många säger att jag ska vara glad för att jag blev gravid men jag känner noll lycka över det, då det ändå inte blev något.. Hoppas att det snart är ni som står på tur ❤️

För oss så funkade Letrozol på vårt första försök, extremt oklart varför då jag har egen ägglossning. Läkarna säger att det ger en boost. Hoppas det fungerar för er! Jag märkte stor skillnad i fertilt sekret och ägglossningen kändes starkt. 

Nu har jag gått igenom min nya dos Letrozol och väntar bara på att tiden ska gå. Men vi får se ❤️

Hej! Hur går det för er? ❤️ jag har tagit min sista tablett provera idag och väntar på mens nu, sen ska jag äta letrozol i fem dagar. hur många dagar efter en kur letrozol fick du ägglossning?❤️
  • Blomman1997
    Två Blåbär skrev 2025-04-12 16:21:20 följande:

Hej, jag vet att tråden startades för ett tag sedan men jag ger det ändå en chans.

Blomman1997 hur långt efter ditt missfall fick du hjälp av sjukvården? Det står ju överallt att man ska försöka ett år och det har vi gjort i juni men jag blev ju gravid och fick MA i november så har också fått höra av en barnmorska att vi måste försöka hela 2025 ut innan de gör något och det känns bara så otroligt länge. (Fick höra det då jag kontaktade en barnmorska om att mina cykler känns helt annorlunda efter MA, lutealfas på 11 dagar och blöder knappt 2 dagar) 

Hej! Jag och min sambo kontaktade en privat gynekolog efter 6 månader och fick hjälp direkt ❤️

idav visar mitt clearblue ägglossningstest glad gubbe, alltså dag 20 efter min mens! hoppas på tur ❤️
  • Blomman1997

Ingen tur här heller tyvärr 💔

vi ska förhoppningsvis få hjälp med ivf innan året är slut 🙏🏻

• Blomman1997

Inget plus än.. fick mens 19/6 och ätit letrozol nu i två dagar dubbeldos. Hoppas jag får ägglossning dag 14 så kanske jag hinner plussa om de skulle bli något innan min läkare går på 4 veckors semester ????

Svar på tråden Bli gravid igen efter missfall 2025