Anonym (Attans) skrev 2025-03-05 21:41:59 följande:
Skulle jag lista alla symptom som jag har erfarit skulle det nog bli över 100 styckna liksom! Och nu har det gått så pass lång tid. Det är oproportionerligt mycket lidande i förhållande till tiden som jag tog sertralinet (2 veckor). Nu har det gått 2 och en halv månad sen jag slutade förra året i December. Det är skrattretande att det förföljer mig så länge, ett dumt förhastat och ogenomtänkt beslut ? med stöd av vården. Så dumt! :( De verkligt läskiga symptomen kom också för 4 veckor sedan, med stress, halsbränna, sömnbris pga oförmåga att sova särdeles läng, koncentrationsvårigheter, anhedoni, brännande känslor på kroppen, andningssvårigheter, oregelbunden hjärtrytm, halsbränna, ledvärk, förstoppning, synförändringar, tinnitus, huvudvärk, trötthet så att jag grät, disassocistion, och andra smärtor, kallsvett, och så vidare. Finner det tokgalet att jag tvingas genomlida detta, och rädd att dessa påfrestningar drabbar min skolgång, inlärningsförmåga, kreativitet, problemlösnings förmåga och att jag kanske ska få minnesförlust eller i övrigt sämre kognitiva förmågor eller balanssinne. Och jag blir arg när jag tänker på orsaken till det hela, att jag själv inte tog reda på något om medicinen för jag litade på läkaren samt min pappa som också råkade jobba med att sälja antidepressiva, så jag blev lite blind att tro att det var ofarligt lite som en Alvedon.
Är du säker på att det är SSRI som orsakat detta? Har du sökt hjälp? Det låter som att du behöver hjälp ganska omgående med detta.