Inlägg från: Anonym (Asdfg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Asdfg)

Tappat allt

Anonym (Attans) skrev 2025-03-06 13:51:03 följande:
    Nej det har jag inte. Tycker också att det jag känner nu verkar vara mani. Å andra sidan har jag aldrig märkt några tecken på att jag skulle kunna ha det tidigare. Läste att det skulle kunna vara en del i återhämtningen, att det centrala nervsystemet är lite överaktivt vilket härleder i maniliknande symptom.
    Bipolär sjukdom mfl psykiska sjukdomar debuterar ofta i sena tonåren eller 20-årsåldern.
    Kan mycket väl vara som du säger ändå att det är en del i återhämtningen.

Om du ringer vården och är orolig över att du ätit en Alvedon om dagen i några månader så förstår jag att de inte tog dig seriöst. 
    Däremot om du talar om hur du mår nu så borde de ta dig seriöst. Är du övertygad om att det är en överreaktion av sertralinet så tycker jag att du ska avvakta tills 6 månader har gått. Det kommer att gå över.

Hoppas att det ska gå bra för dig! 

Synd att din farsa langar skiten. Han vägrar att tro på dig liksom en haschlangare vägrar tro att cannabis kan vara farligt för vissa. De försörjer sig genom att pracka på folk sina grejer. Tyvärr är lagliga langare som din far långt värre påprackare eftersom det är just lagligt.
    Skrämmande att det går att få utskrivet så lätt utan info om biverkningar,  man kan tro att läkare är mutade av läkemedelsindustrin så lättvindigt som det skrivs ut.
    Det är få som verkligen blir hjälpta och kan känna normal glädje. Dessa preparat borde typ bara användas av dem som är så nere att de inte lämnat sängen på månader eller har återkommande och seriösa självmordstankar. Då kan de nog hjälpa att hålla sig över ytan. 
  • Anonym (Asdfg)
    Anonym (Attans) skrev 2025-03-07 17:06:37 följande:

Återigen, blir så ilsken på hur någon kunde skriva ut den här drogen till mig utan någon form av varning. ⚠️ 

Detta MÅSTE förändras.

Informerat Samtycke måste bli ett krav.

Det får inte vara såhär lätt att hamna i den här båtenz

Hur går man till väga för att få till förändring?

Ett steg mot förändring är att du skrivit tråden. Det finns säkert någon som läst som tänker efter både en och två gånger innan de börjar med antidepressiva.
Svar på tråden Tappat allt