• ClumsySmurf

Ghosta eller fasa ut?

Anonym (Hon) skrev 2025-03-05 20:16:10 följande:

Jag har pratat med en man av och till under ca ett års tid. Vi slutade prata ett tag och jag kunde faktiskt inte ens minnas varför... så började vi igen, och nu minns jag. Herregud så jag minns. Han är så på och så repetitiv att jag blir tokig. Senaste dagarna har han försökt få till sexting flera gånger och trots att jag försökt skämta bort det (i ett försök att inte skapa jobbig stämning, att han känner sig dum eller dyl), så tar han inte hinten. Igårkväll skickade han ytterligare ett sånt meddelande mitt i samtal om något annat. Jag kände att jag var tydligt avvisande, men tydligen inte, för han fortsatte. Jag lämnade på läst och idag har jag inte ens öppnat de han skickat.

Jag orkar inte mer och jag orkar inte en konfrontation, som att det är mitt ansvar att lära honom hur man pratar med kvinnor... så jag står mellan att fasa ut honom (som jag gjorde förra gången) eller bara blocka... vad säger ni?

om du inte vill, var tydligt avvisande och blockera om han inte respekterar, istället för att skämta bort det och tro att han ska förstå en hint som du försöker dölja, funkar lite dåligt att sätta en gräns utan att sätta en gräns när man pratar med en telefonförsäljare

var tydligt avvisande
  • ClumsySmurf
    1omtänksam skrev 2025-03-08 16:27:03 följande:
    Nej såklart inget frikort för honom. Absolut inte! Det är inte det jag säger heller. Det jag säger är igen då: att OM han och du sexchattat med varandra tidigare... ja då är det kanske inte heller så konstigt om han kanske tror att du vill det igen? Det är även detta jag menar med it takes two to tango. Om ni chattat med varandra i ca 1 års tid har ni ju båda ett slags ansvar. Men du verkar inte lyssna på mina argument utan vill bara höra folk säga  "blocka" "fasa ut"etc så jag lägger ner nu att försöka säga något mer alls. Hoppas det ska lösa sig för dig. Allt gott :) 
    "ja då är det kanske inte heller så konstigt om han kanske tror att du vill det igen?"

tror du har missat något i TS inlägg
    Jag kände att jag var tydligt avvisande, men tydligen inte, för han fortsatte
    kan man inte respektera blir man blockerad.
Svar på tråden Ghosta eller fasa ut?