• Anonym (Em)

Glidmedel - torr

Börjat använda glidmedel vid sex och har hittills bara använt klick, men tycker den inte är så bra och får ofta under sexets gång fylla på flera gånger.

Har ni några bra tips på glidmedel, speciellt mot torrt underliv? Helst oparfymerad och oljebaserat.

Har aldrig använt glidmedel innan och har ingen aning vad man ska köpa för sort..

• Svar på tråden Glidmedel - torr
  • Anonym (!)

Om inga leksaker i silicon används (de trivs bäst men vattenbaserade vilka tyvärr torkar fortare) så använd siliconbasertat.
    Undvik smaksatta, min kvinna köpte glid med kolasmak och vi använde den tre gånger - första, enda och sista!

• Anonym (Em)
    Anonym (!) skrev 2025-03-05 21:36:42 följande:

Om inga leksaker i silicon används (de trivs bäst men vattenbaserade vilka tyvärr torkar fortare) så använd siliconbasertat.
    Undvik smaksatta, min kvinna köpte glid med kolasmak och vi använde den tre gånger - första, enda och sista!

Vilket silikonbaserat funkade för er?
  • Anonym (!)

Minns inte men vi har två flaskor i leksakslådan, en vit och en svart (tyvärr med nämnda (kolasmak)
    Vattenbaserad har jag mest använt med min Gummi-Gudrun , lösfitta i silicon.
    Mest använda är siliconpiska, utan medel men glidande skön. Passar på heeeeela kroppen. 
    Sämsta på lång väg är fjärrstyrt "fitt-ägg". för vår del totalt värdelöst.
    Knullkudde - köp något annat, mest bekvämt
    Kukpump - aaajjj och spräckta blodkärl.
    Det finns så mycket dumt!

• Anonym (Smörje)

Vi använder en lila tub som hänger i Intimhyllan på apoteket. RFSU tror jag. Vattenbaserat som luktar gott och smakar okej. Ös på.

• Anonym (ocksåtorris)

Jag använder en neutral kokosolja, rene voltaire. Funkar hur bra som helst, helt naturligt och behöver inte fylla på.

• Anonym (Em)

Tack för alla rekommendationer, ska kolla in alla!

Anonym(ocksåtorris): Vanlig kokosolja på burk man köper i mataffären?

• Anonym (ocksåtorris)
    Anonym (Em) skrev 2025-03-06 19:51:27 följande:

Tack för alla rekommendationer, ska kolla in alla!

Anonym(ocksåtorris): Vanlig kokosolja på burk man köper i mataffären?

ja, precis, jag ogillar kokosdoften så jag köper neutral :) Funkar bäst om man vill gå ner på varandra mitt i akten, för det smakar inget :) (Om man nu inte gillar kokos då kanske det är kul med smaken)
  • Anonym (Bästa glidet)

Pjur woman är ett fantastiskt silikonbaserat glidmedel som verkligen fungerar. Finns t ex att beställa online på Apotea till bra pris. Rekommenderas star!

Svar på tråden Glidmedel - torr