• Anonym (Em)

Glidmedel - torr

Börjat använda glidmedel vid sex och har hittills bara använt klick, men tycker den inte är så bra och får ofta under sexets gång fylla på flera gånger.

Har ni några bra tips på glidmedel, speciellt mot torrt underliv? Helst oparfymerad och oljebaserat.

Har aldrig använt glidmedel innan och har ingen aning vad man ska köpa för sort..

• Svar på tråden Glidmedel - torr
  • Anonym (Em)
    Anonym (Bästa glidet) skrev 2025-03-07 20:31:13 följande:

Pjur woman är ett fantastiskt silikonbaserat glidmedel som verkligen fungerar. Finns t ex att beställa online på Apotea till bra pris. Rekommenderas star!

Har sett att den har fått bra recensioner! Är silikonbaserat bra om man är torr där nere? Har läst att man helst ska undvika vatten bara
  • Anonym (Em)

Googlade en del igår och undrar om någon har testat oljebaserade glidmedlet från aleah care? 
    Ska tydligen vara för sköra/torra slemhinnor.

• Anonym (S)

Libero babyolja tycker jag funkar bra.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Smörje) skrev 2025-03-06 15:57:12 följande:

Vi använder en lila tub som hänger i Intimhyllan på apoteket. RFSU tror jag. Vattenbaserat som luktar gott och smakar okej. Ös på.

Den lila rfsu flaskan är en massageolja som är godkänd för intima platser
  • Noname00
    Anonym (Bästa glidet) skrev 2025-03-07 20:31:13 följande:

Pjur woman är ett fantastiskt silikonbaserat glidmedel som verkligen fungerar. Finns t ex att beställa online på Apotea till bra pris. Rekommenderas star!

Är du man eller kvinna, alltid bra att veta hur andra könet upplever känslan.
  • Noname00
    Anonym (Em) skrev 2025-03-07 21:15:01 följande:

Googlade en del igår och undrar om någon har testat oljebaserade glidmedlet från aleah care? 
    Ska tydligen vara för sköra/torra slemhinnor.

Undrar vilket som glider bäst oljebaserat, sillikonbaserat eller vattenbaserat?
  • Anonym (Bästa glidet)
    Noname00 skrev 2025-03-08 10:30:19 följande:
    Är du man eller kvinna, alltid bra att veta hur andra könet upplever känslan.
    Jag är kvinna, men vet samtidigt att min man också föredrar silikonbaserade glidmedel som Pjur. Annars fungerar babyolja, kokosolja eller olivolja nästan lika bra för mina lite skörare slemhinnor. Jag upplever att bra oljor eller bra oljebaserade glidmedel ofta har lite av en helande effekt, ungefär som en bra insmörjningskräm för nariga händer. Och Pjur woman känns helt enkelt bäst för mitt underliv.
  • Anonym (Em)
    Noname00 skrev 2025-03-08 10:31:28 följande:
    Undrar vilket som glider bäst oljebaserat, sillikonbaserat eller vattenbaserat?
    Undrar jag med! Skulle vara intressant att få svar på :)
  • Anonym (Em)
    Anonym (Bästa glidet) skrev 2025-03-08 12:03:33 följande:
    Jag är kvinna, men vet samtidigt att min man också föredrar silikonbaserade glidmedel som Pjur. Annars fungerar babyolja, kokosolja eller olivolja nästan lika bra för mina lite skörare slemhinnor. Jag upplever att bra oljor eller bra oljebaserade glidmedel ofta har lite av en helande effekt, ungefär som en bra insmörjningskräm för nariga händer. Och Pjur woman känns helt enkelt bäst för mitt underliv.
    När du skrev helande effekt för slemhinnor, det är lite det jag är ute efter vid glidmedel. Tror du oljebaserat är bättre än silikonbaserat under tiden man är skörare där nere? 
    Vill vara så snäll mot underlivet som det går just nu :) 
  • Anonym (ACO)

Vi använder ACO Glidslem. Hur det fuktar slemhinnor o sånt vet jag inte men det glider på bra.  Annars är vanligt Vaselin bra. Även för damen har jag hört.

• Anonym (Blandat)

Min erfarenhet, enbart kopplat till penetration och handjobs.

1. Vattenbaserat, testat olika märken. Kall känsla. Ej smörjande för känsliga slemhinnor. Blir snabbt kladdiga/klistriga.

2. Oljebaserat, inklusive vanlig babyolja/massageolja. Varm känsla. Smörjande, även när glideffekten börjar avta. Blir inte klistrigt.

3. Silikonbaserat. Känns mest som "vanligt". Håller glidet bäst.

• Anonym (Em)
    Anonym (Blandat) skrev 2025-03-08 23:33:02 följande:

Min erfarenhet, enbart kopplat till penetration och handjobs.

1. Vattenbaserat, testat olika märken. Kall känsla. Ej smörjande för känsliga slemhinnor. Blir snabbt kladdiga/klistriga.

2. Oljebaserat, inklusive vanlig babyolja/massageolja. Varm känsla. Smörjande, även när glideffekten börjar avta. Blir inte klistrigt.

3. Silikonbaserat. Känns mest som "vanligt". Håller glidet bäst.

Tack så mycket för svar! :) velar mellan silikonbaserat och oljebaserat. Kanske är bäst att köpa hem en av varje och testa sig fram.
  • Noname00

Är det någon här som kör med gummi, är lite sugen på att köra med extra gldimedel.

• Hotrod

Kokosolja eller aloe gel funkar bra.

Svar på tråden Glidmedel - torr