Anonym (Suck) skrev 2025-03-10 13:15:00 följande:
Det hade ju varit fint att se hur många som skulle ha på sig sakerna och använda dem om de kom med en märkning av vad de innehåller.
Men jag köper verkligen inte argumentet att man bara har råd att handla där. Man väljer det före att shoppa begagnat, tillverka själv eller att kombinera det med att köpa färre plagg men på rea. Så väljer man alltså att köpa oreglerade varor som kan vara direkt toxiska på en nivå att visa återvinnare inte anser att de kan återvinnas med andra textilier på grund av den höga giftnivån.
Stå för det iaf.
Du behöver inte köpa det!
Det spelar ingen roll vad du tycker, förstår du verkligen inte det?
Du predikar på som den värsta miljöpartist. Och lika lite som Amanda och compani så har du mindre chans är en snöboll i helvetet när det kommer till detta.
Vad du "köper" eller ej spelar heller ingen roll.
Jag skulle säkert ha råd att handla någonstans där du okejar det, men vet du vad? Det spelar ingen roll då jag lägger en mindre summa för att för en annan summa kvar på kontot istället för i en butiks kassalåda.
Oavsett vad du tycker. Igen!
Jag vill inte ha begagnade kläder. Var precis inne på en av de sidor som tipsats om här i tråden och vet du vad jag fann?
Sökte på något som jag kanske skulle behöva och resultaten var antingen skryngliga plagg liggande på en säng, eller en kvinna i en för trång klänning som hon vill sälja... den såg allt annat än smickrande ut kan jag säga. Varför skulle jag vilja ha hennes uttänjda gamla trasa som hon inte längre vill ha?
Och vem är "man" som du skriver om? "Man" som köper gamla begagnade saker, köper färre plagg på rea, eller "tillverkar själv"???
Kan du presentera denna "man"?
Jo det kan du, för det är du själv.
Problemet är bara att alla inte passar in i din "man-mall"!
Jag tänker vare sig köpa gamla kläder eller ge mig på att sy själv. Nåja, någon gardin har jag knåpat ihop. Det erkännes villigt. Men kläder? Nix pix, will not do.
Kan glädja dig med att jag däremot lagar mindre skador på de kläder jag har.
Ändå ett lite plus va?