Sonora skrev 2025-03-07 22:55:55 följande:
Det är du som är spydig och ovetande.
Internet är tapetserad med info om detta . Rubbet sys upp i Asien, sedan får de div brands insydda i kläderna för att få er att tro att detta är pursvenskt till att börja med , sedan så lura dom er att tro att de har en hållbar agenda och en viss återvinnigsprogram ( Dumpar kläder på afrikanska soptippar )
De har blivit ertappade mer än en gång.
Köper du tysktillverkade skor så har detta inte med det att göra. Kan du betala premium för EU.tillverkat, så hör det inte hit. Det är helt andra priser.
I 99% av alla kläder vi alla köper står det en dekal " Made in China, Indien eller Bangladesh"
Så är det , ingenting ändrar faktum
Nej, den enda som för sig med en överlägsen attityd här är du, lägg av med detta säger jag för du är bara tröttsam och provocerande. Samt dålig på att lyssna då jag sagt dig flera gånger nu att det går att kolla upp var ens kläder är tillverkade, innan man gör sin beställning. Är något tillverkat i Kina eller Indien så bör detta mycket riktigt stå på plaggets insida på en liten lapp. Mina kläder är inte tillverkade i dessa länder, inte de jag köper nuförtiden åtminstone. Och jag betalar inte multum för mina kläder heller utan har god koll på reor. Ett mycket bättre alternativ än att handla på nätshoppar med ett såpass dåligt rykte som Temu och Shein.